Kjøpsinformasjon

Kontakt kundeservice!
Hvis du ikke finner den informasjonen du søker, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice. Ring hverdager kl. 9.00–17.00 for personlig service. Ringer du utenom åpningstiden, tar vår automatiske telefonsvarer imot dine spørsmål. Spørsmål på e-post vedrørende kjøp/bestillinger besvares innen 48 timer på hverdager.

Telefon: 800 84 845. E-post: no.order@hooks.se. (101)
Kjøp sammen!
Handle for over kr. 2000,-, så spanderer vi frakten! (102)
Alle priser er inklusive moms
Frakt/ekspedisjonsavgift (kr. 49,-) samt postoppkravsgebyr (kr. 45,-) kommer i tillegg ved bestilling. Over kr. 2000,- fraktfritt. Betaler du med Höökskonto eller betalingskort, slipper du postoppkravsgebyret. Avgiftene betales bare en gang per bestilling, uansett antall pakker. Dessverre kan vi ikke ekspedere bestillinger på under kr. 200,-. Dette gjelder også restordre. (103)
Erstatningsvare til vurdering
Vi forsøker å tilby en likeverdig vare til fri vurdering hvis en vare du har bestilt, skulle være utsolgt. Blir du ikke fornøyd, sender du den tilbake på vår regning.

Vi tar forbehold om mindre endringer av farger, modeller og liknende som produsentene har gjort etter at artiklene ble publisert i katalogen og på hjemmesiden. (110)
Betalingsmåter
Du kan velge å betale varene dine på følgende måter:

• Postoppkrav

• Betalingskort

• Höökskonto

• Gavekort

Betalingsmåte: Postoppkrav

Postoppkrav betyr at du betaler varene når du henter dem på posten. Postoppkravsgebyr kommer i tillegg (kr. 45,-). Frakt-/ekspedisjonsavgift (kr. 49,-) kommer i tillegg på alle kjøp under kr. 2000,-.

Betalingsmåte: Betalingskort

Frakt-/ekspedisjonsavgift (kr. 49,-) kommer i tillegg på alle kjøp under kr. 2000,-. Det kommer ingen andre kostnader i tillegg.

Når du bekrefter din bestilling, sendes dine opplysninger til vår samarbeidspartner, DIBS Payment Services AB, som kontrollerer kortets gyldighet. DIBS Payment Services er PCI-sertifisert. Når vi leverer varen, trekkes pengene fra kontoen din, ikke før. Derimot reserveres beløpet og kan ikke brukes til andre kjøp. Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan ekspedere din ordre innen de tidsrammer som din kortleverandør stiller, frigis det reserverte beløpet. Overføring skjer med SSL-kryptering. Vi lagrer/håndterer ingen kortnummer eller CVC-nummer i vårt kunderegister. Hvis de oppgitte kortopplysningene ikke stemmer eller hvis det ikke er dekning på kontoen, forbeholder vi oss retten til å levere bestillingen din mot postoppkrav (kr. 45,-). Vi tar imot Visa og MasterCard. Vi tar ikke imot American Express og Diners. Din betaling er sikret gjennom DIBS. Kortnummeret ditt sendes kryptert direkte til banken. Butikkinnehaveren har ikke tilgang til din kortinformasjon eller din bankkonto. DIBS bruker SSL-kryptering som er industristandard for sikre kortbetalinger.

Betalingsmåte: Hööks-konto

Ordren debiteres din Hööks-konto. Hvis det ikke er nok gjenstående kreditt på Hööks-kontoen, eller om søknaden avslås, forbeholder vi oss retten til å levere din ordre mot postoppkrav. I det tilfellet kommer postoppkravsgebyret (kr. 45,-) i tillegg. Frakt-/ekspedisjonsavgift (kr. 49,-) kommer i tillegg på alle kjøp under kr. 2000,-. Les mer om Hööks-konto >.

Betalingsmåte: Gavekort

Ekspedisjonsavgift (kr. 49,-) kommer i tillegg på alle kjøp under kr. 2000,-. Evt. postoppkravsgebyr kommer i tillegg dersom postoppkrav velges som kompletterende betalingsmåte.

Skriv inn ditt gavekortnummer og klikk på Verdikontroll for å validere og kontrollere saldoen på gavekortet. Du kan bruke flere gavekort ved samme kjøp.

Du kan også bruke gavekort som delbetaling hvis summen på gavekortet ikke dekker hele kjøpet. Når du har validert gavekortet, velger du en kompletterende betalingsmåte (postoppkrav, bankkort eller konto) for å betale restbeløpet.

Dersom verdien på gavekortet overstiger kjøpesummen, blir resten av gavebeløpet lagret på gavekortnummeret og kan brukes en annen gang.

Vi sender ikke ut noe nytt gavekort, så det er lurt at du noterer på kortet at en del av summen er brukt.

Gavekort gjelder i to år.

Gavekortet kan brukes som betalingsmiddel i både butikk og på postordre. (114)
Hent pakken i en Hööks-butikk
Hvis du bor i nærheten av en Hööks-butikk kan du hente din pakke der. Da kommer ikke frakt-/ekspedisjonsavgift og postoppkravsgebyr i tillegg. Du betaler altså ingen ekstra avgifter.

Bestill som vanlig via hooks.no. Når du går til kassen, velg en Hööks-butikk i nærheten av deg som utleveringssted.

Når pakken har kommet til butikken, blir du kontaktet via telefon.

Du må vise legitimasjon når du henter pakken i butikken.

Dette er et kjøp på distansehandel og gir derfor ikke stempler i ditt butikkbonuskort. (116)
Ikke forskudd
Du kan ikke betale på forskudd, du betaler varen først ved mottak hvis du velger å handle via postoppkrav. Betaler du med betalingskort, trekkes kjøpesummen fra kontoen din når vi sender bestillingen din. Vi kan ikke ta ansvaret for penger, sjekker eller frimerker som sendes til oss i brev.

Bare spesialbestillinger som f.eks. graverte navneskilt, betales på forskudd. For mer informasjon, se den respektive artikkel eller kontakt kundeservice. (118)
Leveringsgaranti
Hvis varen du har bestilt, finnes på lager, sender vi den fra vårt lager innen 3 arbeidsdager. Leveringstiden i høysesong (januar-februar og juli-august) er ca 3–7 dager.

Hvis en vare ikke finnes på lager for øyeblikket, og dette resulterer i at din ordre blir delt i flere leveranser, reserverer vi varen til deg og leverer den senere uten ekstra frakt/ekspedisjonskostnader. (gjelder vareverdi over kr. 200,-).

Hvis du ikke vil vente, kan du selvfølgelig avbestille. Vi tar forbehold om at varer kan bli utsolgt. (122)
Varsling av levering
Når pakken kommer fram, får du en melding om hvor og når du kan hente den. Hvis du har oppgitt ditt mobilnummer, vil du bli varslet via SMS. Hvis vi ikke har ditt mobilnummer, sendes en melding via e-post. Har vi verken mobilnummer eller e-postadresse, sendes et vanlig varsel om postpakke.

Ved å oppgi ditt mobilnummer, får du en SMS som vanligvis går opptil 2 dager raskere enn et standard varsel om postpakke. (124)
Transportgaranti
Alle varer som sendes til deg, er transportforsikret. Hvis du oppdager en skade på varen, skal du melde fra til Hööks innen rimelig tid. For enklere behandling anbefaler vi at du bruker skademeldingsskjemaet som er trykt på baksiden av fakturaen.

Vi står for transportrisikoen ved levering fa oss. Ved eventuell retur står du for transportrisikoen. (126)
Ordrebekreftelse
Når du handler på www.hooks.no, får du først en foreløpig ordrebekreftelse. Når bestillingen din er behandlet og lagt inn i vårt ordrebehandlings-system, sendes en endelig ordrebekreftelse via e-post.

Hvis du åpner en konto på Mine sider, kan du når som helst se dine aktuelle og evt. tidligere bestillinger. Du kan også søke etter dine pakker via postens sporingstjeneste. OBS. Pakken skannes først inn på sitt eget kollinummer når den har ankommet Oslo postterminal. Dvs. står det at pakken er sendt og du ikke får sporet den opp, har ikke pakken ankommet Oslo ennå. For andre spørsmål, kontakt kundeservice. (130)
60 dagers angrerett
Du har alltid 60 dagers bytterett/angrerett på samtlige varer mot kvittering/faktura. Tiden for angreretten regnes fra da du mottok varen. Hvis varen returneres og du gjør krav på angreretten, kan det bare skje hvis varen returneres i samme stand og mengde som da du mottok den. Du kan selvfølgelig pakke opp varen og prøve den. (OBS! Dekken og andre varer må være rene og tørre for å kunne behandles).

En vare som du har kjøpt på postordre eller i nettbutikken, kan du også bytte i en av våre butikker, eller omvendt. Hvis du legger inn en ny bestilling i samband med byttet, må du ikke betale frakt/ekspedisjonsavgift i tillegg.

Når du benytter deg av angreretten på en enkelt vare, betaler vi tilbake varens pris, du betaler returfrakten. Utnytter du angreretten på hele ordren, betaler vi tilbake hele kjøpesummen, frakt/ekspedisjonsavgift samt evt. andre avgifter, men du betaler returfrakten.

For enklere behandling anbefaler vi at du legger ved returnotaen (baksiden av fakturaen) og oppgir årsaken til returen. Byttet kan ta opptil tre uker.

OBS: Uavhentede varer debiteres med kr. 150,-.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS,
Postboks 54,
2021 Skedsmokorset. (134)
Reklamasjoner
Du har 3 års reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. (OBS! Dekken og andre artikler må være rene og tørre for å kunne behandles).

Er det feil på varen, kontakt vår kundeservice, tlf. 800 84 845.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen; hvis det ikke er mulig, sender vi en ny vare.

Skulle varen være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpesummen og de fraktavgiftene som du har hatt i forbindelse med reklamasjonen. Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS,
Postboks 54,
2021 Skedsmokorset.

Organisasjonsnummer 975 822 427. (138)
Etableringsår
I 1931 startet Oscar Waern (Bengt Hööks stefar) et lite salmakeri i Eksjö i Sverige. I 1976 kjøpte Bengt Höök bedriften og omorganiserte den til dens nåværende form. Les mer her > (142)
Avtale
Alle avtaler mellom kunde og Hööks Hestesport AS inngås på norsk. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjennelse. (146)
Medlem av DN
Distansehandel Norge
Hööks Hestesport er medlem av Distansehandel Norge som har strenge regler for medlemskap. DN-merket gir kjøpetrygghet når du handler på postordre. (150)
Medlem i WSD
WSD
Vi er også det eneste svenske medlemmet i WSD – Worldwide Saddlery Distributors – en verdensomspennende innkjøpsforening som gjør det mulig å holde lavt nivå på priser og høyt nivå på kvalitet! (154)
Trygg E-Handel-sertifisert
Trygg E-handel skal skape trygghet for dem som handler på nettet, hva enten de er selger eller kjøper, og være et redskap til å fremme en oversiktlig, seriøs og trygg handel på nettet i tråd med de krav som stilles fra alle parter i denne handelsformen.

www.hooks.no, som drives av Hööks Hestesport AS, lever opp til Trygg E-handels krav til e-handlere. (160)
Trykkfeil
Vi tar forbehold om lokale avvik, trykkfeil og at det kan bli utsolgt. (164)

Handlevogn

0  artikler ligger i din handlevogn
Totalt: 0 Kr inkl. mva.
Norge | Alle priser i NOK

Tilbud akkurat nå!*

(Gjelder t.o.m. 2014-04-27)

Kjøp sammen!

Handle for over 2000,-, så spanderer vi frakten!

Ukens tilbud!

Leietau
Artikkelnr.. 420058
15 Kr

Våre bestselgere

Ridestrømper Classic CRW®...
Artikkelnr.. 140067
Nå 49 Kr
Leietau
Artikkelnr.. 420565
29 Kr
Stringlestein
Artikkelnr.. 700062
29 Kr
Ridehansker Dressage CRW®...
Artikkelnr.. 150078
39 Kr
Ridebukse Comfort CRW®
Artikkelnr.. 100024
Fra 299 Kr