Vanlige spørsmål & svar

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene. Hvis du ikke finner svaret på ditt spørsmål her, er du naturligvis velkommen til å ringe til vår kundeservice.
Tlf.: 800 84 845, no.info@hooks.se

Hvordan velger dere ut hester, hunder og modeller til katalogene deres?
Vi plukker ut våre modeller fra forskjellige modellagenturer. Er du interessert i å arbeide som modell, kan du henvende deg til et profesjonelt agentur eller en modellformidling. (1)
Koster det noe å få katalogen tilsendt?
Katalogen vår er gratis. Handler du fra katalogen, får du automatisk neste katalog når den kommer ut. Vi reserverer et eksemplar til deg og sender den uten kostnad. (2)
Jeg har kjøpt varer fra dere via postordre, hvordan kan jeg returnere dem?
Du legger ved returnotaen med årsaken til byttet og sender tilbake varene som Norgespakke. Da får du en kvittering med et kollinummer så pakken kan spores. Hvis du er i nærheten av en av våre butikker, går det også greit å bytte der, men husk da å ta med følgeseddelen som lå i pakken, den er din kvittering. (3)
Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg da?
Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg. (4)
Kan jeg sende tilbake varer som brev?
Hvis sendingen veier under 2 kg, kan man sende som brev, men da er den ikke forsikret. Merk at det er du som kunde som har ansvaret for at din retur kommer fram til oss.

Hvis du er i nærheten av en av våre butikker, går det selvfølgelig greit å bytte der, men husk da å ta med følgeseddelen som lå i pakken, den er din kvittering. (5)
Hvor lang tid har jeg på meg til å returnere varer jeg har kjøpt?
Du har alltid 60 dagers bytterett/angrefrist på samtlige varer mot kvittering/faktura når du handler på postordre eller via internett, forutsatt at varen er ubrukt.

Når du prøver dekken eller sjabrak, må du huske å legge et laken eller et tynt dekken under, nærmest hesten. Har produktet blitt skittent eller på annen måte ser brukt ut, kan vi ikke ta det i retur hvis det ikke passer. (6)
Hvordan får jeg tilbake pengene for de varene jeg har returnert?
Hvis du har betalt med kort, tilbakefører vi pengene til kontoen din. Har du hentet varene dine mot postoppkrav, så settes pengene dine inn på bank- eller personkontoen din. Bare oppgi kontonummeret ditt på baksiden av returnotaen. Hvis du ikke har oppgitt bankkonto, betales pengene ut på utbetalingskort. (7)
En vare har gått i stykker, hvordan reklamerer jeg?
Du har rett til å reklamere på en skadet eller feilaktig vare innen 3 år, forutsatt at det var feil på varen ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. (OBS! Dekken og andre artikler må være rene og tørre for å kunne behandles).

Returner pakken som Norgespakke. OBS! Ikke mot postoppkrav. Legg ved returnotaen og oppgi feilen.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen, hvis det ikke er mulig, sender vi en ny vare. Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Returadresse: Hööks Hestesport AS, Furuveien 1, 2020 Skedsmokorset. (8)
Hvilken adresse skal jeg sende retur til?
Hööks Hestesport AS, Furuveien 1, 2020 Skedsmokorset. (9)
Jeg har kjøpt varer i butikken deres, men bor langt fra butikken, kan jeg sende tilbake varer med posten?
Ja, varer som du har kjøpt i butikk, kan du sende tilbake til postordren og også omvendt. Ikke glem å ta med kvittering/faktura.

Adressen er Hööks Hestesport AS, Furuveien 1, 2020 Skedsmokorset.

Se også spørsmål "Jeg har kjøpt varer fra dere via postordre, hvordan kan jeg returnere dem?". (10)
Jeg vil handle mot faktura, hvordan gjør jeg det?
Vi har ikke faktura som betalingsmåte. Du kan betale via postoppkrav, med kort eller Höökskonto. Gjelder det et offentlig kontor (kommune/fylke), vennligst ring kundeservice så hjelper vi dere der. (11)
Jeg kan ikke logge meg inn på Mine sider.
Siden Mine sider er relativt nytt hos oss, kan det hende at vi ikke har registrert noe brukernavn på ditt kundenummer ennå. Klikk på "registrer deg her", så kan du fylle ut dine opplysninger og velge brukernavn og passord. (14)
Hva er brukernavnet og passordet mitt?
Dette er noe du velger selv. Selv om du er kunde hos oss fra før, så må du aktivt velge å registrere deg på Mine sider.

Hvis du ikke har gjort det ennå, klikker du på "registrer deg her", så kan du fylle ut dine opplysninger og velge brukernavn og passord. Har du glemt både brukernavnet og passordet, kan du ringe kundeservice, så hjelper vi deg. (15)
Jeg vil åpne en Hööks-konto, hvordan gjør jeg det?
Du kan søke om konto i våre butikker eller fylle ut en søknad som du sender til Hööks Hestesport AS, Furuveien 1, 2020 Skedsmokorset. Søknadsskjema finner du i katalogen og på internett. Les mer her >> (16)
Jeg får tilsendt mine brukeropplysninger selv om jeg ikke har bedt om det, hvorfor det?
Noen tror at de har ditt brukernavn og har glemt passordet sitt og vil ha passordet sitt sendt til seg. Passordet sendes da til den e-postadressen som er registrert på brukernavnet. For å unngå dette bør du velge et unikt brukernavn. (17)
Jeg har flyttet/skal flytte, hvordan melder jeg fra om adresseforandring?
Du kan logge deg inn på Mine sider og endre opplysningene dine der.

Det går også an å ringe Kundeservice eller sende oss en e-post med kundenummeret og de nye opplysningene dine så endrer vi dem for deg. (18)
Jeg vil legge til/endre på min bestilling, hvordan gjør jeg det?
Samme dag som du har lagt inn bestillingen, kan du legge til varer via internett, dette gjelder hverdager innen kl. 16.30, øvrige tider kan du ringe vår kundeservice så hjelper vi deg der. Når leveransen først er sendt, kan du ikke endre på noe i bestillingen. (19)
Hvor lang tid tar det før jeg får varene?
Hvis varen du har bestilt finnes på lager, sender vi den fra vårt lager innen 3 arbeidsdager, dette innebærer at du kan få dine varer innen ca 5-7 arbeidsdager. Leveringstiden under høysesong (januar-februar og juli-august) er ca 2-3 dager lenger. (20)
Hvordan går jeg fram for å slippe postoppkravsgebyret?
Betaler du med Höökskonto eller betalingskort, slipper du postoppkravsgebyret. (21)
Det står at varene ikke blir sendt før om 4 uker, hvorfor tar det så lang tid?
Varene som du har bestilt, er på vei til vårt sentrallager. Datoen som du ser på ordren din, er når varene beregnes å komme inn på vårt sentrallager, så du skal kunne få varene omkring den datoen. (22)
Hvordan vet jeg om ordren min er sendt?
Logg deg inn på Mine sider, så kan du følge pakken med kollinummeret. Hvis du ikke er registrert på Mine sider, kan du kontakte Kundeservice, så hjelper vi deg gjerne. (23)
Jeg har lyst til å jobbe hos dere, hva skal jeg gjøre da?
Nederst på vår hjemmeside finner du rubrikken Ledige stillinger, der ligger det opplysninger om de stillingene som det kan søkes på for øyeblikket samt kontaktopplysninger ved evt. spørsmål m.m. (24)
Jeg lurer på om dere tar imot pryo-elever eller praktikanter?
Vi vil selvfølgelig at din praksis/arbeidsuke hos oss skal være givende, og da må vi ha tid og plass til å gjøre det beste ut av den. Ta kontakt med daglig leder i nærmeste butikk, så kontrollerer vi om det passer akkurat da. (25)
Jeg vil gjerne bli sponset, hvor henvender jeg meg da?
Hööks driver ikke med noen form for individuell sponsing.

Lokale klubbstevner sponses eventuelt av våre butikker. Kontakt daglig leder i den aktuelle butikken for mer informasjon. (26)
Jeg har lagt varer i handlevogna, men når jeg går videre til kassen, står det at den er tom, hva kommer det av?
For å holde rede på varene i handlevogna bruker vi informasjonskapsler (cookies). For at hjemmesiden skal fungere best mulig, må cookies aksepteres i innstillingene til nettleseren. Hvis man som kunde er inaktiv i mer enn 20 minutter, oppfattes det som at man har forlatt nettbutikken. De fleste nettbutikker bruker standardtiden 20 minutter for påloggingstid. Etter det blir cookien som holder rede på artiklene i handlevogna, ugyldig, og da forsvinner varene fra handlevogna. Vil man gå ifra datamaskinen en stund, kan man lagre varene i handlevogna i en liste på Mine sider. (27)
Hvorfor får jeg to kataloger? Har jeg flere kundenummer?
Det kan hende at du er blitt registrert dobbelt. Det kan hende pga. forskjellige navn, adresser eller forskjellig/feil stavemåte av adresse eller navn.

Ring eller send e-post til Kundeservice, så fjerner de eller deaktiverer det feilaktige kundenummeret. (28)
Jeg bor i utlandet, kan dere levere varer til meg?
Vi kan levere ordrer innenfor EU. Minste ordreverdi er da 50 EUR. Frakt/ ekspedisjon 9,50 EUR.

Besøk www.hookseurope.com. (29)
Hvordan kommer jeg i kontakt med butikkene?
På vår hjemmeside under Butikker ligger det informasjon om butikkene våre, bl.a. telefonnummer, åpningstider, adresser, ekstra tilbud m.m. (30)
En vare er utsolgt på postordre, men finnes i butikk, kan butikken sende den til meg?
Nei, vi kan ikke sende varer fra butikkene våre, alle bestillinger sendes utelukkende rett fra sentrallageret. (31)
Kan jeg bestille i nettbutikken uten kundenummer?
Ja, bare fyll ut dine opplysninger og klikk på "neste".

Hvis du allerede er kunde hos oss og har kundenummeret ditt tilgjengelig, kan du hente opplysningene dine som ligger i vårt kunderegister. Skriv inn kundenummer og postnummer og klikk OK. De opplysningene vi har om deg, fylles da ut automatisk.

Ved å hente opplysningene dine fra vårt register, minsker faren for at du får doble kundenummer og dermed dobbelt opp av utsendte brosjyrer og kataloger. (33)
Hva er minste bestillingsverdi?
For at vi skal kunne ekspedere bestillingen din, må den være på minst kr 200,-.

Vær også klar over at eventuelle restbestillinger på under 200,- ikke kan ekspederes. (34)
Kan jeg bestille artikler fra butikksortimentet på postordre?
Nei. Enkelte artikler finnes bare i våre varehus fordi de er vanskelige å sende i posten på grunn av mål eller vekt. Disse varene kan bare kjøpes direkte i våre butikker. (35)
Jeg har glemt kundenummeret mitt, hvordan får jeg tak i det?
Hvis du har fått katalogen eller en kampanje i posten, står kundenummeret ditt ved adressen på baksiden, eller ring kundeservice så hjelper vi deg. (36)
Hva betyr "venter" på Mine sider?
Hvis det står "venter" når du kontrollerer ordren din på Mine sider, betyr det at ordren venter på å bli pakket på lageret. (37)

Handlevogn

0  artikler ligger i din handlevogn
Totalt: 0 Kr inkl. mva.
Norge | Alle priser i NOK

Tilbud akkurat nå!*

(Gjelder t.o.m. 2014-09-03)
15% Rabatt Ridesko
15% Rabatt Ridestøvler
15% Rabatt Chaps
15% Rabatt Sko

Kjøp sammen!

Handle for over 2000,-, så spanderer vi frakten!

Ukens tilbud!

Klistremerke
Artikkelnr.. 930454
Nå 15 Kr

Våre bestselgere

Ridestrømper Classic CRW®...
Artikkelnr.. 140067
69 Kr
Pussesvamp
Artikkelnr.. 290088
Nå 29 Kr
Jodhpurs Casual Steeds®
Artikkelnr.. 210012
399 Kr
Leietau
Artikkelnr.. 420565
29 Kr
Horslyx Mini
Artikkelnr.. 800041
89 Kr