Kjøpsvilkår

Bakgrunn

Hööks Hestesport AS er Skandinavias ledende selskap i sin bransje. Selskapet selger alt til hest og rytter, i tillegg til hundeprodukter. Salget skjer via nettbutikk og egne butikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

For å registrere din brukerkonto hos oss, eller for å handle på vår nettside, må du være over 16 år.

Priser

Samtlige priser i norske kroner og inkluderer gjeldende moms, som for tiden er 25 %. På bestillinger under 700 kr. vil det belastes en fraktavgift på 49 kr. Se mer informasjon nedenfor.

Vi eksepederer ikke ordrer under 200 kr.

Betaling

Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Se Klarnas vilkår nedenfor. Når kjøpet gjennomføres (betales) på distanse, er det å regne som et distansekjøp. Det regnes ikke som distansekjøp om kjøpet gjøres i butikk. Ved kjøp gjøres en kredittsjekk som i visse tilfeller innebærer at det gjøres en kredittkontroll. Du vil da få en kopi av kredittopplysningene i posten.

Klarna Checkout

Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Ved å besvare et par spørsmål kan du enkelt identifisere deg og velge den betalingsmetoden som passer deg best.

En funksjon i Klarna Checkout er at vi skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet ditt, og senere velger du hvordan du vil betale. Hvilke betalingsmetoder som tilbys kan variere fra butikk til butikk, men avhenger også av kredittvurdering. De vanligste betalingsmetodene er faktura, delbetaling, kort, bankoverføring eller annen direktebetaling. Alt er like trygt.

Ved å oppgi eller be om informasjon i Klarna Checkout godkjenner du våre brukervilkår og vår bruk av dine personopplysninger, slik det står beskrevet nedenfor.

Klarna Brukervilkår

Disse vilkårene gjelder mellom Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”) og deg som Klarna-bruker med tanke på Klarnas tjenester, produkter og funksjonene beskrevet i disse vilkårene (“Tjenestene”).

For Klarna handler ikke shopping bare om å finne fine ting og betale for dem – det handler også om å nyte en flott shoppingopplevelse i butikken du foretrekker, en 'state of the art'-app og mange andre ting. For å dra nytte av dette må du være en Klarna-bruker. Disse vilkårene forklarer i større detalj hva det betyr å være en Klarna-bruker.

Klarna-merket

Våre Tjenester blir ikke kun tilbudt under Klarna-merket. Du kan også finne enkelte Tjenester under andre merker i Klarna-familien, slik som Wavy og SOFORT.

Inkluderte Tjenester

Forhåndsutfylling av din kontaktinformasjon
Forhåndsutfylling av din kontaktinformasjon kan gjøres på to måter for å gjøre din opplevelse av Tjenestene så smidig som mulig. Du vil normalt kun behøve å gi grunnleggende personlige opplysninger og kontaktinformasjon for at vi skal kunne fylle ut de gjenstående feltene med dine øvrige opplysninger. Du har kun lov til å bruke dine egne opplysninger.

Forhåndsutfylling gjennom kontakt med deg
Når du bruker Tjenestene kan det hende at vi ber om din person- og kontaktinformasjon, slik som navn, adresse, telefonnummer, epost, fødselsdato eller fødselsnummer. Vi vil beholde denne informasjonen i våre systemer, og når du returnerer til oss trenger du kun å gi grunnleggende personlige opplysninger og kontaktinformasjon, sånn som telefonnummer, epost, postnummer eller fødselsdato (avhengig av land) for at vi skal kunne fylle ut de øvrige feltene med resten av din informasjon.

Forhåndsutfylling ved bruk av cookies
En annen måte for å utfylle ut din kontaktinformasjon på, er ved å kjenne igjen din enhet (datamaskin, nettbrett, mobiltelefon, etc.) gjennom en cookie (informasjonskapsel) som vi lagrer på den. I cookien har vi lagret dine detaljer fra tidligere kontakt med Klarna. All denne informasjonen er på din enhet. For mer informasjon om vår bruk av cookier, vennligst se vår Cookie-erklæring.

Forhåndsutfylling av annen informasjon
Vi kan også fylle ut andre typer informasjon når du bruker noen av Klarnas Tjenester. Et eksempel på dette er å tilby å fylle ut din betalingsinformasjon i Brukerportalen eller din kortinformasjon etter at du har identifisert deg (og kun dersom du tidligere har gitt dine betalings- eller kortdetaljer og valgt å lagre disse hos Klarna).

Tilbud av tilgjengelig og foretrukne betalingsløsninger
Klarna kan på forhånd velge den betalingsløsningen som vi tror er din foretrukne måte å betale på. Vi kan også tilby alternative betalingsløsninger, inkludert kredittilbud. Vår vurdering av din foretrukne betalingsløsning er basert på generelle betalingsopplysninger Klarna har, kombinert med informasjon om dine tidligere kjøp.

Andre Tjenester du kan aktivere dersom du ønsker det

Brukerportal
Som en Klarna-bruker har du tilgang til dine kjøp gjennom en brukerportal via Klarna-appen eller Klarnas nettportal (“Brukerportal”). Dersom du velger å benytte deg av Brukerportalen, vil en rekke funksjoner være tilgjengelig for deg. Noen funksjoner blir aktivert ved å laste ned appen eller logge inn på nettportalen, mens andre kan bli aktivert av deg etter at du har logget inn. Eksempel på funksjoner:

  • Oversikt og status for dine kjøp
  • Tidligere kjøp og transaksjoner
  • Redigerbare innstillinger for din kontaktinformasjon og profil
  • Muligheten til å betale for ditt kjøp
  • Shopping direkte fra appen
  • Enkel kontakt med Klarnas kundeservice
  • Sporing av bestilling, levering eller pakke
  • Enkel håndtering av returnering og refusjon
  • Aktivering av flere tjenester fra Klarna
  • Personlig økonomistyring
  • Tilbud på flere betalingsløsninger og -tjenester
  • Visning av relevante og skreddersydde artikler og tilbud

Klarna oppdaterer stadig med nye funksjoner som vil bli tilgjengeliggjort for deg.

Tilbud og fordeler
Klarna kan gi deg som Klarna-bruker tilbud og fordeler slik som rabatter, spesielle events, forhåndstilgang til produkter, kampanjer, handelstilbud, produkttester og gratis vareprøver. Hvilke tilbud og fordeler du får baseres på dine tidligere online handlinger slik som antall kjøp, kjøpsbeløp eller bruk av Klarnas Tjenester.

Klarna og Klarnas forretningspartnere kan på vegne av Klarna bruke posten, tekstmeldinger, epost, sosiale medier og andre digitale kanaler for å ta kontakt med deg for å gi tilbud og fordeler.

Klarna og dens forretningspartnere vil ikke bruke noen direkte markedsføringskanaler for dette formål (f.eks. epost eller tekstmelding) dersom du har takket nei til direkte markedsføring (eller dersom du ikke har takket ja, hvis det er det som er lovpålagt i ditt marked).

Spørreundersøkelser og direkte markedsføring

Klarna kan bruke din epostadresse og ditt telefonnummer for å sende deg kundeundersøkelser og informasjon om tidligere valgte Tjenester eller tilsvarende Klarna-tjenester. Klarna kan også sende deg promosjonsmateriale tilknyttet Tjenestene.

Du kan når som helst protestere mot denne bruken. Du vil også bli informert om din rett til å protester ('opt-out') hver gang din epost eller ditt telefonnummer blir brukt for dette formålet.

Hvordan blir man en Klarna-bruker?

Du blir en Klarna-bruker ved å akseptere disse vilkårene. Noen funksjonaliteter må aktiveres manuelt av deg. I slike tilfeller står dette tydelig beskrevet før du begynner å bruke den aktuelle tjenesten.

Er det noen kostnader forbundet med å være en Klarna-bruker?

Tjenestene som tilbys av Klarna er gratis. Være klar over at renter og gebyrer kan påløpe ved bruk av enkelte betalingsløsninger eller –tjenester som tilbys av Klarna – uavhengig av om du er en Klarna-bruker eller ikke. Så sørg for at du sjekker den konkrete informasjonen for betalingsløsningen eller –tjenesten du velger.

Hvordan slutter man å være en Klarna-bruker?

Du forblir en Klarna-bruker frem til du aktivt terminerer denne avtalen. Dette gjøres ved å kontakte Klarna via personvern@klarna.no. Vennligst vær klar over at du ikke lenger vil være i stand til å bruke Tjenestene etter dette.

Forbedringer av Tjenestene

Vi jobber alltid med å forbedre våre kundetilbud for at du skal få en enda bedre brukeropplevelse. Dette inkluderer både endringer i eksisterende tjenester og nye tjenester over tid. På grunn av dette er det viktig at du leser disse Brukervilkårene hver gang du bruker en Tjeneste, ettersom vilkårene kan ha endret seg siden forrige gang.

Personvern og dine personopplysninger

For å tilby deg Klarnas brukeropplevelse, trenger vi å behandle dine personopplysninger – vi anbefaler at du leser vår Personvernerklæring for en mer detaljert forståelse av hvordan vi behandler og beskytter dine opplysninger.

Cookies og lignende sporingsteknologi

Vi bruker cookies og lignende sporingsteknologier for å levere en skreddersydd og smidig internettopplevelse. Vennligst besøk vår Cookie-erklæring for detaljert informasjon om hvordan Klarna bruker cookies og tilsvarende.

Dine forpliktelser som Klarna-bruker

Som Klarna-bruker skal du alltid gi korrekt informasjon og bruke din rette identitet. Enhver bruk av informasjon som ikke tilhører deg eller som du av andre grunner ikke har rett til å bruke, eller bruk av Tjenestene på en ikke-foreskreven måte, vil bli ansett som misbruk. Alle opplysninger knyttet til misbruk eller mistenkt misbruk kan lagres og brukes for fremtidige risikoanalyser og for beskyttelse av de involverte partene. Klarna forbeholder seg retten til å blokkere en Klarna-bruker fra videre bruk.

Klarna

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, telefon: +46 8 120 120 00, fax: +46 8 120 120 99, epost: info@klarna.com, er en svensk bank registrert i det svenske bolagsverket under organisasjonsnummer 556737-0431. Administrerende direktør er Sebastian Siemiatkowski. Klarna Bank AB (publ) har konsesjon til å yte finansielle tjenester fra Finansinspektionen (det svenske finanstilsynet). Klarnas konsesjon fra det svenske finanstilsynet, samt oversikten over hvilke land Klarna kan driver grensekryssende virksomhet i, kan finnes på Finansinspektionens nettside.

Klager

Ved klager gjelder informasjonen som står på www.klarna.com. Dersom du har en klage på Klarna, kan du levere inn klagen gjennom kontaktskjemaet på Klarnas nettside eller via alminnelig postgang med nøkkelordet "Klage" til Klarnas adresse.

Dersom vi ikke er i stand til å løse din klage, kan du videresende denne til det svenske Allmänna reklamationsnämnden (klagenemnden for forbrukerklager). Klarna vil delta i slike prosesser og er uansett rettslig forpliktet til å gjøre det. Mer informasjon kan du finne på klagenemndens nettside. Du kan sende inn din klage på et hvilket som helst av de offisielle EU-språkene gjennom en ODR-plattform som leveres av Europakommisjonen. Klagen vil så videresendes til klagenemnda. Du kan også kontakte klagenemnda på svensk gjennom alminnelig postgang eller personlig: Allmänna reklamationsnämnden, Postboks 174, 101 23 Stockholm, Sverige, Besøksadresse: Kungsholmstorg 5, Stockholm.

Gavekort

Gavekortene som utstedes av Hööks er gyldige i to år og kan brukes som betalingsmetode både i butikk og i nettbutikk. Du kan bruke flere gavekort ved samme kjøp.

Du kan til og med bruke gavekort som delbetaling dersom summen på gavekortet ikke dekker hele kjøpet ditt. Etter å ha validert gavekortet velger du en supplerende betalingsmode å betale resterende sum med. Om verdien på gavekortet overstiger kjøpesummen vil resterende verdi ligge lagret i gavekortet og kan brukes ved et senere tilfelle. Vi sender ikke ut nytt gavekort, så det er smart å notere på kortet at en del av summen er anvendt.

Leveranse og frakt

Du kan velge å få dine ordrer levert på ulike måter: Hööks-butikk, med Posten eller med Bring. Det er gratis å hente din ordre i en av våre butikker. Fraktavgiften for forsendelse hjem til deg er 49 kr. dersom ordren er på under 700 kr. Hvis ordresummer er over 700 kr., vil vi dekke frakten.

Det er viktig at bestillingen har sammen navn som det som står på leigitmasjonen din, for å unngå problemer med å hente ut pakken.

Hente pakke i en Hööks-butikk

Bor du nær en Hööks-butikk, kan du hente pakken din der. Det er helt uten kostnader.

Ved utlevering i butikk kan leveransetiden bli noe lengre (se "Leveransetid" nedenfor). Du kontaktes via SMS, telefon eller e-post når pakken har kommet til butikken. Du må kunne vise legitimasjon når du henter ut pakken. Husk å kontrollere opplysningene dine så telefonnummer og e-postadresse er oppdatert.

Leveranse med Posten eller Bring

Vi benytter oss av Posten eller Bring for distribusjon av pakker. Ved å velge dette alternativet kan du hente ut pakken din på et utleveringssted nær deg. Fraktgebyr belastes med 49 kr på bestillinger under 700 kr.

Dersom du har oppgitt mobilnummeret ditt får du beskjed via SMS når pakken er klar til henting. Hvis du ikke har oppgitt mobiltelefonnummeret ditt vil du få melding via e-post. Hvis vi verken har mobilnummer eller e-postadresse, vil det sendes ut en vanlig melding via posten.

Leveransetid

Varer sendes vanligvis innen 1–2 arbeidsdager dersom de er på lager. Ved henting i butikk sendes varerene innen 1–3 arbeidsdager. Posten eller Brings leveransetid kommer i tillegg og avhenger av hvor i landet du bor. Vi vil kontakte deg om leveransedato blir forsinket i mer enn seks dager. Vi vil da informere deg om grunnen til forsinkelse og gi deg en ny antatt leveransedato. Vær oppmerksom på at du kun har rett til å heve kjøpet på grunn av forlenget leveransetid, dersom leveransetiden er av vesentlig betydning.

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager, med den betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.

Delleveranser

Hvis en vare ikke skulle være på lager og dette resulterer i at ordren din deles opp i flere leveranser, vil vi overvåke leveransen for deg og levere den til deg senere uten ekstra fraktkostnad. Du kan avbestille dersom du ikke ønsker å vente. Eventuell fraktavgift tilkommer kun én gang per bestilling, uansett antall pakker.

Transportforsikring

Alle varer som sendes til deg er transportforsikret. Oppdager du en skade på en vare må du meddele Hööks dette innen rimelig tid. For enklere håndtering anbefaler vi at du bruker skademeldingsskjemaet som er trykt på baksiden av følgeseddelen. Vi er ansvarlige for transportrisikoen ved en leveranse fra oss. Ved eventuelle returerer er det du som er ansvarlig for transportrisikoen.

Ordrebekreftelse

Når du handler på hooks.no får du først en foreløpig ordrebekreftelse. Etter at ordren er behandlet og lagt inn i vår ordrehåndtering vil vi sende ut en endelig ordrebekreftelse via e-post.

Ved å lage en konto på MIne sider kan du når som helst se dine aktuelle og evt. tidligere ordrer. Du kan også søke pakkene dine via kolli-ID.

Åpent kjøp og bytterett

Du har 60 dagers åpent kjøp / bytterett når du handler på hooks.no eller i våre butikker. På salgsvarer gjelder åpent kjøp / bytterett i 14 dager. Hvis du ønsker det kan du alltid bytte en vare du har kjøpt på hooks.no i våre butikker og visa versa. Tiden for åpent kjøp / bytterett gjelder fra det tidspunkt du har mottatt varen. Vil du levere tilbake eller bytte varen din skal du meddele dette via e-post eller brev innen 60 dager (for ordinært sortiment) eller 14 dager (for salgsvarer).

Send varen tilbake innen 14 dager fra du har meddelt oss at du ønsker å angre kjøpet.

Hvis du vil returnere eller bytte varen din per post kan du bruke den trykte returseddelen. Returfrakt, for tiden 49. kr. trekkes fra returverdien. Vi tar ikke ut noen fraktavgift dersom du gjør en ny ordre i forbindelse med returen din. Ta med deg kvittering eller følgeseddel dersom du returnerer i butikk.

Tilbakebetaling ved åpent kjøp / bytterett skjer med den betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.

OBS! Uavhentede varer debiteres med 150 kr. Broderte varer byttes ikke.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS
Postboks 54
2021 Skeddsmokortset

Kontakt for bytte og retur
E-post: no.info@hooks.se
Tel. 6483 5115

Angrerett

Som forbruker har du alltid 14 dagers angrerrett fra du tok imot varen (angrefristen)

Du må meddele oss om at du vil angre kjøpet ditt. Meldingen skal klart og tydelig angi hvilket kjøp det dreier seg om og at du vil angre kjøpet. Du kan laste ned Angreskjema som pdf her.

Du kan sende meldingen din via e-post eller post. Våre fullstendige kontaktopplysninger finner du over under "Åpent kjøp og bytterett". Vær oppmerksom på at det ikke regnes som en utnyttelse av angreretten hvis du ikke henter pakken din eller ikke mottar en leveranse.

Ved utnyttelse av angreretten er det du som står for returfrakten. Vær oppmerksom på at hvis du returnerer en brukt vare vil vi foreta en verdivurdering av varen. Du vil så få pengene tilbake for varen, minus verdiavdraget i følge loven. Verdiforringingen kan være opptil 100 % dersom det ikke går å selge varen på nytt.

Reklamasjoner

Kontakt butikken der varen ble kjøpt dersom du vil reklamere på en vare. Hvis du har handlet via vår nettbutikk eller kundeservice kan du kontakte vår kundeservice på telefon 800 84 845. Husk å legge ved / ta med kvittering/følgeseddel for å kunne reklamere.

Du har rett til å reklamere på en skadet eller feilaktig vare innen 3 år, under forutsetting av at det var feil på varen ved leveransetidspunktet. Vi oppfordrer deg til å reklamere omgående etter at feilen er oppdaget. 2 måneder anses alltid som rimelig tid for varslingen. OBS! Dekken og andre gjenstander må være rene og tørre for å bli behandlet.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen forbeholder vi oss retten til å i første omgang reparere varen. Dersom dette ikke er mulig vil vi sende deg en ny vare. Dersom varen skulle være utsolgt vil vi innen 14 dager tilbakebetale kjøpssummen og evt. de fraktkostnader du har hatt i forbindelse med reklamasjonen. Tilbakebetaling for reklamasjonen skjer med den samme betalingsmetoden du brukte ved kjøpet. I forbindelse med reklamasjonen har du rett til erstatning for rimelige kostnader som klagen forårsaket, for eksempel reiseutgifter og frakt.

Som forbruker har du alltid rett til å henvende deg direkte til Hööks Hestesport AS for å få hjelp med reklamasjoner, angrerett eller annen hjelp som dreier seg om kjøp eller bestilling.

Mer informasjon om dine rettigheter som forbruker finner du på forbrukerradet.no.
Som forbruker har du også rett til å få en tvist med et selskap prøvd utenfor domstolen hos Forbrukertvistutvalget, les mer på forbrukertvistutvalget.no. Forbrukertvistutvalget kan kontaktes på postadressen Forbrukertvistutvalget, postboks 4596 Nydalen, 0404 Oslo.

Hööks Hesteport AS vil delta i mulig alternativ tvisteløsning med Forbrukertvistutvalget og følge anbefalingene fra Forbrukertvistutvalget.

For alternativ løsning av tvister på nett ved grenseoverskridende kjøp tilbyr også EU-kommisjonens en alternativ tvisteløsningsplattform, ec.europa.eu/odr. Du kan finne mer informasjon på Forbruker Europa, en del av Forbrukerrådet, forbrukereuropa.no.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS
Postboks 54
2021 Skedsmokorset

Kontakt for bytte og retur
E-post: no.info@hooks.se
Tel. 64 83 51 15
Organisasjonsnummer 975 822 427

Datavern

I våre retningslinjer for personvern har vi beskrevet i detalj hvordan vi lagrer og analyser personopplysninger. Vi registrerer dine personopplysninger blant annet for å kunne levere varen til deg, oppfylle våre forpliktelser i kundeklubben oppfylle garantiansvaret og oppfylle lovkrav. Hööks Hestesport AS er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.

Personopplysninger sendes ikke videre eller selges ikke på noen måte til tredje part.

Som registrert hos Hööks Hestesport AS har du rett til visse rettigheter knyttet til dine personopplysninger. For fullstendig informasjon om dine rettigheter og hvordan vi behandler dine personopplysninger les våre retningslinjer om personvern her.

Har du spørsmål om vår behandling av personopplysninger kan du alltid kontakte oss via e-post: no.info@hooks.se.

Tilbud og kommunikasjon

Som kunde hos oss vil vi sørge for at du alltid får våre siste tilbud og vil holde deg oppdatert om nye produkter. Vi kommuniserer vanligvis via e-post, sms, magasin og gjennom hooks.no,, men iblant kommuniserer vi også gjennom digital annonsering på eksterne nettsider (f.eks. Facebook).

Husk at du alltid kan endre innstillingene dine for hvilken kanal du vil ta imot vår markedsføring på ved å logge inn på Mine Sider som medlem eller ved å kontakte no.info@hooks.se. Du har også rett til å motsette deg vår direktemarkedsføring dersom du ikke lenger ønsker å få vite om våre nyheter eller tilbud. Les mer om hvordan du utøver dine rettigheter i våre retningslinjer for personvern.

Informasjonskapsler

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin ved å besøke en nettside. Det brukes for å gjøre surfingen din smidig. Informasjonskapsler inneholder ingen personopplysninger, men informasjonen i tekstfilene består av bokstaver og tall.

Selv om hver informasjonskapsel har et unikt koordinasjonsnummer, kan vi ikke se noen personopplysninger om deg, som for eksempel ditt navn eller din IP-adresse, basert på informasjonskapslene vi samler inn. Det betyr med andre ord pseudonymiserte opplysninger, og vi bruker ikke informasjonen på en måte som gjør at vi kan kombinere dine personopplysninger med informasjonskapselene.

Det finnes også flere typer informasjonskapsler:

  • Øktkapsler spares tilfeldig på datamaskinen din når du besøker nettsiden vår og fjernes så fort du lukker nettleseren din.
  • Permanente informasjonskapsler blir værende på datamaskinen din til du tar bort de.
  • Førsteparts informasjonskapsler som plasseres på datamaskinen din av oss i forbindelse med at du surfer på nettsiden vår.
  • Tredjeparts informasjonskapsler som et annet selskap har plassert på din datamaskin (det er tredjeparts informasjonskapsler som gjør at du blant annet ser annonser for produkter du tidligere har klikket på eller søkt etter).


Informasjonskapsler kan også brukes for å analysere hvilke søk du gjør og hvilke sider du har besøkt på hooks.no. Denne sammenstillingen viser et generelt søke- og atferdsmønster. Analysene kan senere danne grunnlag for vår markedsføring ved besøk på vår og andre nettsider. Lagrede informasjonskapsler brukes eksempelvis med det formål å gi deg tilpasset og relevant informasjon, og en så personlig handleopplevelse som mulig. For dette formål bruker vi en kommersiell tredjeparts aktør for å tilpasset og gjøre innholdet i vår kommunikasjon mer relevant og interessant for deg.

Informasjonskapsler kan også brukes for å gjøre ditt besøk hos oss bedre. Vil du vite mer om informasjonskapsler anbefaler vi deg å lese Post- och telestyrelsens nettside, pts.se.

Du kan alltid endre dine nettleserinnstillinger eller enhetsinnstillinger for bruken og omfanget av informasjonskapsler. Klikk deg inn på innstillingene for din nettleser eller enhet for å finne ut mer om hvordan du endrer dine innstillinger for informasjonskapsler. I dine innstillinger kan du blokkere alle informasjonskapsler, men du kan også velge å bare godta førsteparts informasjonskapsler eller velge å slette informasjonskapsler når du lukker din nettleser. Husk at å endre innstillingene kan føre til at vår nettbutikk og andre tjenester ikke fungerer på rett måte.

Force majeure

Hendelser som krig, naturkatastrofe, arbeidskonflikter, myndighetsbeslutninger, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende hendelser utenfor Höökss kontroll, som ikke med rimelighet kunne forventes, skal tilskrives force majeure. Dette innebærer at Hööks fristilles fra sine forpliktelser til å fullføre inngåtte avtaler.

Avtale

Vårt juridiske grunnlag for å lagre dine opplysninger baserer seg på at du som kunde, ved å for eksempel handle på nettsiden vår inngår en avtale med Hööks. Du kan alltid si opp avtalen ved å kontakte Hööks. Dersom det finnes flere avtaler er det den avtalen som har lengst gyldighetstid som gjelder.

Alle avtaler mellom kunde og Hööks Hestesport AS skal inngås på norsk.

Medlem av Svensk Digital Handel

Hööks Hästsport er medlem av Svensk Digital Handel som har strenge regler for medlemskap. SDH-merket gir deg kjøpetrygghet ved fjernhandel.

Medlem av WSD

Vi er også det eneste svenske medlemmet av WSD - Worldwide Saddlery Distributors – en verdensomspennende innkjøperforening som gir oss mulighet til å holde lavt nivå på priser og høy nivå på kvalitet!

Trygg e-handel

Formålet med Trygg e-handel er å skape tydeligere, enklere og mer enhetlige retningslinjer for hva som gjelder ved e-handel – både for deg som forbruker, men også for oss som forhandler på nett. Når du ser symbolet Trygg e-handel i forbindelse med en nettbutikk skal du kunne stole på at du kan handle trygt og sikkert i nettbutikken. hooks.no, som drives av Hööks Hestesport AS lever opp til Trygg e-handels krav til nettbutikker.

Vi reserverer oss for lokale avvik, trykkfeil og at vi kan være utsolgt.