Henter flere produkter
KJØPSVILKÅR FOR HOOKS.NO
Disse kjøpsvilkårene ("Kjøpsvilkårene") gjelder når du foretar et kjøp fra www.hooks.no og tilknyttede nettsider ("Nettsiden"). Når du foretar et kjøp på Nettsiden, inngår du en avtale med Hööks Hestesport AS, organisasjonsnummer 975 822 427, Postboks 54, 2021 Skedsmokorset ("Hööks", "oss", "vi").
Hvis du har noen spørsmål til Kjøpsvilkårene eller til din bestilling, er det bare å kontakte oss. Du kan kontakte oss ved å enten ringe oss på 23 65 36 40 eller sende en e-post til kundeservice@hooks.no.
3.1 Når du foretar et kjøp på Nettsiden, aksepterer du samtidig disse Kjøpsvilkårene. Kjøpsvilkårene gjelder for alle forbrukerkjøp. For å foreta et kjøp på Nettsiden, må du være over 16 år og i medhold av gjeldende lovgivning ha rett til å inngå en avtale på egne vegne (ikke være under vergemål etc.). Bestillinger på under 200,- sendes ikke. Gjelder også restordrer.
3.2 Etter du har fullført ditt kjøp, vises en foreløpig ordrebekreftelse på Nettsiden. Vi gjør oppmerksom på at denne ordrebekreftelsen kun er en automatisk bekreftelse på at vi har mottatt din bestilling, og ikke en bekreftelse på at du har inngått en bindende kjøpsavtale med oss. En bindende avtale er kun inngått når vi bekrefter kjøpet og sender endelig ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga i forbindelse med kjøpet. Når vi sender din bestilling, vil du motta en e-post med en lenke hvor du kan spore pakken din (gjelder ikke bestillinger som hentes i butikk).
3.3 Hvis du velger å opprette en konto på Nettsiden, kan du til enhver tid se dine nåværende og tidligere bestillinger. Du kan også søke i dine leveranser på Mine Sider.
3.4 Dersom du har oppgitt uriktig informasjon ved utsjekk, hvis vi mistenker forsøk på svindel eller produktet du har bestilt er utsolgt, kan vi avvise din bestilling. Vi vil i så fall varsle deg om dette så raskt som mulig.
4.1 Ved bestilling gjelder prisene oppgitt på Nettsiden på betalingstidspunktet. Alle våre priser er oppgitt i lokal valuta inkludert gjeldende momssatser.
4.2 Hvis prisen eller informasjon om et produkt oppgitt på Nettsiden ikke stemmer, og du innser eller burde innsett dette, gjelder ikke prisen eller informasjonen for ditt kjøp. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så raskt som mulig.
Vi tilbyr ulike betalingsløsninger. De tilgjengelige betalingsløsningene og enhver begrensning i disse oppgis på Nettsiden og ved utsjekk. Vi og vår leverandør av betalingstjenester har rett til å velge hvilke betalingsalternativer vi fra tid til annen tilbyr.
4.3 Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Gjennom Klarna Checkout, kan du velge hvordan du ønsker å gjennomføre din betaling. I tilknytning til din betaling, inngår du en avtale med Klarna. Retten til å motta betaling og tilknyttede rettigheter er forbeholdt Klarna. Betaling må derfor gjøres til Klarna og Klarnas Kjøpsvilkår gjelder i tillegg til disse Kjøpsvilkårene. Se Klarnas Kjøpsvilkår her. Dersom du ønsker å betale på kreditt, vil Klarna være kreditor.
Hööks gavekort er gyldige i to år og kan brukes som betalingsmiddel i våre fysiske butikker og på Nettsiden. Gavekort er gyldige i hvert enkelt land og kan bare brukes i det landet hvor gavekortet er utstedt. Du kan bruke flere gavekort på samme betaling eller betale deler av produktet med gavekort. Hvis verdien på gavekortet overstiger betalingsbeløpet, vil den gjenværende delen av verdien på gavekortet bli lagret på gavekortet til senere bruk. I slike tilfeller vil det ikke utstedes et nytt gavekort. Åpent kjøp og bytterett gjelder ikke for gavekort.
6.1 Produktene leveres til deg basert på det leveringsalternativet du valgte ved utsjekk. Du finner informasjon om ulike leveringsalternativer på Nettsiden og ved utsjekk. Det kan påløpe fraktkostnader som følge av hvilken leveringsmetode du velger og størrelsen på din bestilling. Ved levering i Norge, er det gratis levering hvis du velger å hente din bestilling i en av våre butikker eller hvis bestillingen din overstiger 700 kroner. Hvis du bestiller produkter for mindre enn 700 kroner og velger levering via post, påløper det fraktkostnader på 49 kroner. Eventuelle fraktkostnader legges bare til én gang per bestilling, uavhengig av antall pakker i bestillingen.
6.2 Forventet leveringsdato står på Nettsiden og i ordrebekreftelsen, og kan variere ut fra hvilket leveringsalternativ du velger. Vi etterstreber å alltid levere bestillingen din innen estimert antall virkedager for levering, som fremgår på Nettsiden og din ordrebekreftelse. Vær oppmerksom på at vår leveringstid kan variere ut fra hvor du bor, hvilket leveringsalternativ du har valgt og sesongen du la inn din bestilling. Vi vil varsle deg hvis bestillingen din blir forsinket. Du har rett til å heve kjøpet hvis vi ikke leverer produktet innen en rimelig tilleggsfrist eller hvis levering innen avtalt tid er avgjørende for ditt kjøp.
6.3 I forbindelse med din levering, vil du motta hentemelding via SMS, telefon eller e-post. Hvis bestillingen din er sendt via posten og du verken har oppgitt telefonnummer eller en e-postadresse, vil du motta hentemelding i posten. Du er selv ansvarlig for å hente din bestilling i løpet av tidsrommet som står på din hentemelding.
6.4 Basert på hvilken landversjon av Nettsiden du har gjennomført din bestilling fra, leverer vi dine produkter til Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederland eller resten av EU. For at vi skal kunne levere din bestilling til en norsk adresse, må du derfor bestille produktene fra den norske Nettsiden. Vi vil informere deg i starten av bestillingsprosessen hvis det er noen begrensninger med hensyn til vår levering.
7.1 Hvis din bestilling består av flere produkter og enkelte av produktene er midlertidig utsolgt, vil vi dele inn bestillingen din i flere leveranser. Varene som er utsolgt vil bli levert gratis til deg på et senere tidspunkt. Du har alltid rett til å kansellere det produktet som er forsinket.
7.2 Restordrer på under 200,- makuleres og sendes ikke.
Pakker som ikke hentes i løpet av tidsrommet angitt på hentemeldingen vil returneres til vårt varehus. Hvis du ikke informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet ditt, har vi rett til å kreve en administrativ kostnad på 199 kroner, som tilsvarer kostnadene for håndtering og frakt i tilfeller der du ikke henter pakken du har bestilt.
9.1 Vi vil fra tid til annen tilby kampanjer, rabatter, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Slike Tilbud er kun gyldige i den perioden som er angitt i Tilbudet og så lenge produktet er på lager. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter, med mindre dette er uttrykkelig angitt på Nettsiden. Disse Salgsvilkårene, i tillegg til andre vilkår gjelder også for Tilbud.
9.2 Salgsvilkårene gjelder for produkter som har vært gjenstand for et Tilbud, også ved opphør eller tilbakekall av Tilbudet.
10.1 I medhold av EUs forbrukerrettighetslovgivning, har du rett til å gå fra avtalen (angrerett) innen 14 dager fra du, eller en person på dine vegne mottok produktene du bestilte på Nettsiden.
10.2 I tillegg til dette, gir vi deg ytterligere 46 dager (totalt 60 dager) med åpent kjøp på produkter som enten er kjøpt på Nettsiden eller i en av våre fysiske butikker. Retten til åpent kjøp gjelder imidlertid ikke salgsvarer eller varer som ikke er helt ubrukt, noe du kan lese mer om under.
10.3 Når du utøver din angrerett, har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er påkrevd for å vurdere produktets art, egenskaper og funksjon. I slike tilfeller har du rett til full refusjon hvis du gir oss melding innen 14 dager etter du mottok produktet. Hvis du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å vurdere dets art, egenskaper og funksjon, har vi rett til å trekke fra et beløp fra refusjonen. Les mer om hva dette betyr nedenfor.
10.4 Hvis du ønsker å benytte deg av retten til åpent kjøp etter at angrefristen på 14 dager har utløpt, kan du gjøre dette i inntil 60 dager etter produktet ble levert, forutsatt at produktet er ubrukt, i sin opprinnelige tilstand og emballasje. Dette betyr for eksempel at et hestedekken må være rent, tørt og fritt for hår og pels for å være omfattet av åpent kjøp.
10.5 Hvis du vil bytte et produkt, kan du gjøre dette i en av våre butikker eller ved å returnere varen du har kjøpt og bestille et nytt produkt fra nettsiden.
10.6 For enkelte produkter gjelder verken angreretten eller åpent kjøp. Hvis et produkt ikke er egnet for retur på grunn av helsevern eller hygienemessige årsaker, vil du ikke kunne returnere produktet hvis forseglingen på produktet er brutt. Du har heller ikke rett til å returnere et produkt som har blitt produsert i henhold til dine spesifikasjoner eller på annen måte blitt gitt et tydelig personlig preg. Et eksempel er produkter som er bestilt med broderier. Det vil oppgis i forbindelse med produktet om angreretten eller retten til retur ikke gjelder.
10.7 Du kan benytte din angrerett ved å sende produktet tilbake til oss eller returnere det i en av våre fysiske butikker. For en enkel håndtering av retur, anbefaler vi å benytte den forhåndstrykte returetiketten eller Forbrukertilsynets standard angrerettskjema, som finnes her. Du kan også kontakte oss på på e-post til kundeservice@hooks.no eller ringe 23 65 36 40. Vår returadresse er Hööks Hestesport AS, Postboks 54, 2021 Skedsmokorset.
10.8 Hvis du ønsker å sende tilbake din bestilling ved å benytte den forhåndstrykkede returetikken, påløper det et returgebyr på 49 kroner. Dette beløpet trekkes før tilbakebetalingen for varen. Hvis du velger å sende varen tilbake på en annen måte, avhenger returkostnadene av det leveringsalternativet du velger.
10.9 Hvis du velger å returnere produktet i en av våre fysiske butikker, påløper det ikke returgebyr. Vi anbefaler at du tar med kvitteringen eller pakkseddel for å forenkle returprosessen.
10.10 Hvis du benytter din angrerett innen 14 dager fra produktet ble mottatt, har vi rett til å trekke fra et beløp lik verdien som produktet har blitt redusert med, hvis du har benyttet produktet mer enn det som er nødvendig for å avgjøre dets karakter, kvalitet og funksjon. Fradraget fastsettes ved å sammenligne produktets verdi ved retur opp mot den opprinnelige verdien på kjøpstidspunktet. Hvis du ønsker å returnere produktet og få refundert hele betalingsbeløpet etter angrefristen på 14 dager har utløpt, må produktet være ubrukt, i sin opprinnelige tilstand og emballasje og returneres innen 60 dager.
10.11 Du vil motta refusjonen innen 14 dager fra den dagen du ga oss melding om at du ønsket å benytte deg av angreretten eller retten til åpent kjøp. Vi vil imidlertid ikke gjennomføre refusjonen før vi har mottatt det returnerte produktet eller før du viser til oss at produktet har produktet har blitt sendt tilbake til oss. Refusjonen gjennomføres ved samme betalingsmåte som du valgte på tidspunktet for kjøpet, med mindre det det er forhold som hindrer denne typen refusjon eller det er avtalt en annen refusjonsmåte. Hvis du inngår en egen avtale om betaling med vår betalingstilbyder, vil betalingstilbyderen håndtere refusjonen.
11.1 Hvis det er noe galt med produktet ditt, har du reklamasjonsrett på det mangelfulle produktet, i samsvar med tvungen forbrukerrettighetslovgivning som gjelder i det landet der du har ditt bosted. Du som bor i Norge, beholder din reklamasjonsrett i inntil to år fra du mottok produktet. Om produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
11.2 For å reklamere på produktet, anbefaler vi deg å benytte skademeldingen bak på følgeseddelen. Du kan også kontakte oss ved å sende en e-post til kundeservice@hooks.no eller ringe 23 65 36 40. Vår returadresse er Hööks Hestesport AS, Postboks 54, 2021 Skedsmokorset. Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, vennligst kontakt oss så raskt som mulig etter du har oppdaget mangelen. Fristen for å reklamere er aldri kortere enn to måneder fra tidspunktet du oppdaget mangelen.
11.3 Når det reklamerte produktet har blitt mottatt og det er fastslått at det foreligger en gyldig reklamasjon, vil vi refundere deg i samsvar med gjeldende lovgivning. Dette betyr at vi enten sørger for at mangelen blir rettet eller leverer en tilsvarende ting (omlevering). Hvis ikke retting eller omlevering er aktuelt, har du i medhold av gjeldende lovgivning rett til å kreve et passende prisavslag eller erstatning. Hvis ikke retting eller prisavslag er aktuelt, har du også rett til å heve kjøpet, unntatt når mangelen er uvesentlig. Vær oppmerksom på at vi har rett til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at det ikke foreligger en mangel ved produktet i medhold av gjeldende lovgivning.
12.1 Hvis produktet ditt har en mangel eller leveringen er forsinket, er vi ansvarlig for det tapet du har lidt som følge av mangelen eller forsinkelsen, i medhold av gjeldende forbrukerrettighetslovgivning. Vi er imidlertid bare ansvarlig for tap, så fremt du har gjennomført rimelige tiltak for å begrense ditt tap. Vi er med andre ord ikke ansvarlig for tap som kunne vært unngått dersom rimelige tiltak for å begrense tapet hadde vært gjennomført.
12.2 Vi er ikke ansvarlig for tap som skyldes hindring utenfor vår kontroll, som for eksempel krig eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller overvinne følgene av (Force Majeure). Du vil imidlertid alltid ha rett til å heve kjøpet i medhold av gjeldende forbrukerrettighetslovgivning.
Vi forbeholder oss retten til å overføre alle eller noen av våre rettigheter i medhold av denne avtalen til tredjeparter uten ditt forhåndssamtykke. Videre anerkjenner vi retten til å overdra eller pantsette vår rett på betaling til tredjeparter uten ditt forhåndssamtykke. Du kan imidlertid ikke overføre noen rettigheter eller plikter i medhold av denne avtalen uten vårt skriftlige forhåndssamtykke.
14.1 Vi har rett til å endre Kjøpsvilkårene, men Kjøpsvilkårene du godkjente på tidspunktet du aksepterte på kjøpstidspunktet vil alltid gjelde for ditt kjøp. Den siste versjonen av Kjøpsvilkårene er alltid tilgjengelig på Nettsiden. Endringer vil tre i kraft fra tidspunktet du har akseptert Kjøpsvilkårene, dvs. i forbindelse med at du foretar et nytt kjøp på Nettsiden.
14.2 Kjøpsvilkårene skal tolkes og brukes i samsvar med norsk lovgivning. Hvis noen av bestemmelsene i disse Kjøpsvilkårene blir ansett ugyldige eller ikke håndhevbare av en kompetent domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan, forblir denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i Kjøpsvilkårene gyldige og fullt håndhevbare i samsvar med gjeldende lovgivning.
15.1 Les mer om vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter når du foretar et kjøp hos oss i vår personvernerklæring.
16.1 Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har noen spørsmål til din bestilling eller i forbindelse med reklamasjon. Du kan kontakte oss ved å sende e-post til kundeservice@hooks.no eller ved å ringe 23 65 36 40.
16.2 I tilfelle det skulle oppstå en tvist, følger vi beslutninger for alternative tvisteløsningsorganer. For informasjon om aktuelle tvisteløsningsorganer i ditt land, klikk her. I Norge kan du kontakte Forbrukertilsynet gjennom deres nettside, ved å sende en e-post til post@forbrukertilsynet.no eller per post til Postboks 2862 Kjørbekk, Skien. Som forbruker har du også rett til å få en tvist med et selskap prøvd utenfor domstolen hos Forbrukerklageutvalget. Forbrukerklageutvalget kan kontaktes på postadressen Forbrukertilsynet, Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien.
16.3 Du kan også klage via EUs nettbaserte klageportal, som du finner her.
16.4 Uavhengig av det som er nevnt ovenfor, kan eventuelle tvister avgjøres av enhver kompetent domstol der kunden har sitt bosted.
_______________________
Disse Salgsvilkårene ble besluttet av Hööks Hestesport AS den 28-06-2024
Postboks 54
2021 Skedsmokorset
E-post: kundeservice@hooks.no
Telefon: 23 65 36 40
BOM!
Webbläsaren du använder är diskad.
Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:
Google Chrome, Safari, Firefox eller Microsoft Edge.