• 60 dagers angrerett
  • Sendes innen 2-3 arb.dager
  • Sikker handel
  • Laveste ordreverdi er 200 kr

Mine favoritter

Henter flere produkter

Kjøpsvilkår

Bakgrunn

Hööks Hestesport AS er Skandinavias ledende selskap i sin bransje. Selskapet selger alt til hest og rytter, i tillegg til hundeprodukter. Salget skjer via nettbutikk og egne butikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

For å registrere din brukerkonto hos oss, eller for å handle på vår nettside, må du være over 16 år.

Priser

Samtlige priser i norske kroner og inkluderer gjeldende moms, som for tiden er 25 %. På bestillinger under 700 kr. vil det belastes en fraktavgift på 49 kr. Se mer informasjon nedenfor.

Vi ekspederer ikke ordrer under 200 kr.

Betaling

Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Se Klarnas vilkår nedenfor. Når kjøpet gjennomføres (betales) på distanse, er det å regne som et distansekjøp. Det regnes ikke som distansekjøp om kjøpet gjøres i butikk. Ved kjøp gjøres en kredittsjekk som i visse tilfeller innebærer at det gjøres en kredittkontroll. Du vil da få en kopi av kredittopplysningene i posten.

Klarna Checkout

Med Klarna Checkout handler du enkelt, fleksibelt og trygt på nett. Du identifiserer deg enkelt ved å svare på noen få spørsmål, og kan velge betalingsmåten som passer deg best.

En finesse med Klarna Checkout er at vi skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet ditt, og deretter velger du hvordan du ønsker å betale. Hvilke betalingsmåter du kan velge mellom, kan variere avhengig av butikken og kredittvurderingen vi gjør. De vanligste betalingsmåtene er faktura, delbetaling, kort, bankoverføring eller annen direkte betaling. Alt er like sikkert.

Ved å oppgi eller be om informasjon i Klarna Checkout godtar du Klarnas brukervilkår og bruk av personopplysninger i henhold til vilkårene du finner her.

Gavekort

Gavekortene som utstedes av Hööks er gyldige i to år og kan brukes som betalingsmetode både i butikk og i nettbutikk. Du kan bruke flere gavekort ved samme kjøp.

Du kan til og med bruke gavekort som delbetaling dersom summen på gavekortet ikke dekker hele kjøpet ditt. Etter å ha validert gavekortet velger du en supplerende betalingsmetode å betale resterende sum med. Om verdien på gavekortet overstiger kjøpesummen vil resterende verdi ligge lagret i gavekortet og kan brukes ved et senere tilfelle. Vi sender ikke ut nytt gavekort, så det er smart å notere på kortet at en del av summen er anvendt.

Leveranse og frakt

Du kan velge å få dine ordrer levert på ulike måter: Hööks-butikk, med Posten eller med Bring. Det er gratis å hente din ordre i en av våre butikker. Fraktavgiften for forsendelse hjem til deg er 49 kr. dersom ordren er på under 700 kr. Hvis ordresummer er over 700 kr., vil vi dekke frakten.

Det er viktig at bestillingen har samme navn som det som står på legitimasjon din, for å unngå problemer med å hente ut pakken.

Hente pakke i en Hööks-butikk

Bor du nær en Hööks-butikk, kan du hente pakken din der. Det er helt uten kostnader.

Ved utlevering i butikk kan leveransetiden bli noe lengre (se "Leveransetid" nedenfor). Du kontaktes via SMS, telefon eller e-post når pakken har kommet til butikken. Du må kunne vise legitimasjon når du henter ut pakken. Husk å kontrollere opplysningene dine så telefonnummer og e-postadresse er oppdatert.

Leveranse med Posten eller Bring

Vi benytter oss av Posten eller Bring for distribusjon av pakker. Ved å velge dette alternativet kan du hente ut pakken din på et utleveringssted nær deg. Fraktgebyr belastes med 49 kr på bestillinger under 700 kr.

Dersom du har oppgitt mobilnummeret ditt får du beskjed via SMS når pakken er klar til henting. Hvis du ikke har oppgitt mobiltelefonnummeret ditt vil du få melding via e-post. Hvis vi verken har mobilnummer eller e-postadresse, vil det sendes ut en vanlig melding via posten.

Leveransetid

Varer sendes vanligvis innen 1–2 arbeidsdager dersom de er på lager. Ved henting i butikk sendes varerene innen 1–3 arbeidsdager. Posten eller Brings leveransetid kommer i tillegg og avhenger av hvor i landet du bor. Vi vil kontakte deg om leveransedato blir forsinket i mer enn seks dager. Vi vil da informere deg om grunnen til forsinkelse og gi deg en ny antatt leveransedato. Vær oppmerksom på at du kun har rett til å heve kjøpet på grunn av forlenget leveransetid, dersom leveransetiden er av vesentlig betydning.

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager, med den betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.

Delleveranser

Hvis en vare ikke skulle være på lager og dette resulterer i at ordren din deles opp i flere leveranser, vil vi overvåke leveransen for deg og levere den til deg senere uten ekstra fraktkostnad. Du kan avbestille dersom du ikke ønsker å vente. Eventuell fraktavgift tilkommer kun én gang per bestilling, uansett antall pakker.

Transportforsikring

Alle varer som sendes til deg er transportforsikret. Oppdager du en skade på en vare må du meddele Hööks dette innen rimelig tid. For enklere håndtering anbefaler vi at du bruker skademeldingsskjemaet som er trykt på baksiden av følgeseddelen. Vi er ansvarlige for transportrisikoen ved en leveranse fra oss. Ved eventuelle returer er det du som er ansvarlig for transportrisikoen.

Ordrebekreftelse

Når du handler på hooks.no får du først en foreløpig ordrebekreftelse. Etter at ordren er behandlet og lagt inn i vår ordrehåndtering vil vi sende ut en endelig ordrebekreftelse via e-post.

Ved å lage en konto på MIne sider kan du når som helst se dine aktuelle og evt. tidligere ordrer. Du kan også søke pakkene dine via kolli-ID.

Åpent kjøp og bytterett

Du har 60 dagers åpent kjøp / bytterett når du handler på hooks.no eller i våre butikker. På salgsvarer gjelder åpent kjøp / bytterett i 14 dager. Hvis du ønsker det kan du alltid bytte en vare du har kjøpt på hooks.no i våre butikker og visa versa. Tiden for åpent kjøp / bytterett gjelder fra det tidspunkt du har mottatt varen. Vil du levere tilbake eller bytte varen din skal du meddele dette via e-post eller brev innen 60 dager (for ordinært sortiment) eller 14 dager (for salgsvarer).

Send varen tilbake innen 14 dager fra du har meddelt oss at du ønsker å angre kjøpet. Det er ikke tillatt å teipe eller klistre på orginalforpakningen.

Hvis du vil returnere eller bytte varen din per post kan du bruke den trykte returseddelen. Returfrakt, for tiden 49. kr. trekkes fra returverdien. Vi tar ikke ut noen fraktavgift dersom du gjør en ny ordre i forbindelse med returen din. Ta med deg kvittering eller følgeseddel dersom du returnerer i butikk.

Tilbakebetaling ved åpent kjøp / bytterett skjer med den betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.

OBS! Uavhentede varer debiteres med 150 kr. Gavekort og broderte varer byttes ikke.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS
Postboks 54
2021 Skedsmokorset

Kontakt for bytte og retur
E-post: kundeservice@hooks.no
Tel. 23 65 36 40

Angrerett

Som forbruker har du alltid 14 dagers angrerrett fra du tok imot varen (angrefristen).

Du må meddele oss om at du vil angre kjøpet ditt. Meldingen skal klart og tydelig angi hvilket kjøp det dreier seg om og at du vil angre kjøpet. Du kan laste ned Angreskjema som pdf her.

Du kan sende meldingen din via e-post eller post. Våre fullstendige kontaktopplysninger finner du over under "Åpent kjøp og bytterett". Vær oppmerksom på at det ikke regnes som en utnyttelse av angreretten hvis du ikke henter pakken din eller ikke mottar en leveranse.

Ved utnyttelse av angreretten er det du som står for returfrakten. Vær oppmerksom på at hvis du returnerer en brukt vare vil vi foreta en verdivurdering av varen. Du vil så få pengene tilbake for varen, minus verdiavdraget i følge loven. Verdiforringingen kan være opptil 100 % dersom det ikke går å selge varen på nytt.

Reklamasjoner

Kontakt butikken der varen ble kjøpt dersom du vil reklamere på en vare. Hvis du har handlet via vår nettbutikk eller kundeservice kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 65 36 40. Husk å legge ved / ta med kvittering/følgeseddel for å kunne reklamere.

Du har rett til å reklamere på en skadet eller feilaktig vare innen 3 år, under forutsetting av at det var feil på varen ved leveransetidspunktet. Vi oppfordrer deg til å reklamere omgående etter at feilen er oppdaget. 2 måneder anses alltid som rimelig tid for varslingen. OBS! Dekken og andre gjenstander må være rene og tørre for å bli behandlet.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen forbeholder vi oss retten til å i første omgang reparere varen. Dersom dette ikke er mulig vil vi sende deg en ny vare. Dersom varen skulle være utsolgt vil vi innen 14 dager tilbakebetale kjøpssummen og evt. de fraktkostnader du har hatt i forbindelse med reklamasjonen. Tilbakebetaling for reklamasjonen skjer med den samme betalingsmetoden du brukte ved kjøpet. I forbindelse med reklamasjonen har du rett til erstatning for rimelige kostnader som klagen forårsaket, for eksempel reiseutgifter og frakt.

Som forbruker har du alltid rett til å henvende deg direkte til Hööks Hestesport AS for å få hjelp med reklamasjoner, angrerett eller annen hjelp som dreier seg om kjøp eller bestilling.

Mer informasjon om dine rettigheter som forbruker finner du på forbrukerradet.no.
Som forbruker har du også rett til å få en tvist med et selskap prøvd utenfor domstolen hos Forbrukertvistutvalget, les mer på forbrukertvistutvalget.no. Forbrukertvistutvalget kan kontaktes på postadressen Forbrukertvistutvalget, postboks 4596 Nydalen, 0404 Oslo.

Hööks Hesteport AS vil delta i mulig alternativ tvisteløsning med Forbrukertvistutvalget og følge anbefalingene fra Forbrukertvistutvalget.

For alternativ løsning av tvister på nett ved grenseoverskridende kjøp tilbyr også EU-kommisjonens en alternativ tvisteløsningsplattform, ec.europa.eu/odr. Du kan finne mer informasjon på Forbruker Europa, en del av Forbrukerrådet, forbrukereuropa.no.

Returadresse:
Hööks Hestesport AS
Postboks 54
2021 Skedsmokorset

Kontakt for bytte og retur
E-post: kundeservice@hooks.no
Tel. 23 65 36 40
Organisasjonsnummer 975 822 427

Datavern

I våre retningslinjer for personvern har vi beskrevet i detalj hvordan vi lagrer og analyser personopplysninger. Vi registrerer dine personopplysninger blant annet for å kunne levere varen til deg, oppfylle våre forpliktelser i kundeklubben oppfylle garantiansvaret og oppfylle lovkrav. Hööks Hestesport AS er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger.

Personopplysninger sendes ikke videre eller selges ikke på noen måte til tredje part.

Som registrert hos Hööks Hestesport AS har du rett til visse rettigheter knyttet til dine personopplysninger. For fullstendig informasjon om dine rettigheter og hvordan vi behandler dine personopplysninger les våre retningslinjer om personvern her.

Har du spørsmål om vår behandling av personopplysninger kan du alltid kontakte oss via e-post: kundeservice@hooks.no.

Tilbud og kommunikasjon

Som kunde hos oss vil vi sørge for at du alltid får våre siste tilbud og vil holde deg oppdatert om nye produkter. Vi kommuniserer vanligvis via e-post, sms, magasin og gjennom hooks.no, men iblant kommuniserer vi også gjennom digital annonsering på eksterne nettsider (f.eks. Facebook).

Husk at du alltid kan endre innstillingene dine for hvilken kanal du vil ta imot vår markedsføring på ved å logge inn på Mine Sider som medlem eller ved å kontakte kundeservice@hooks.no. Du har også rett til å motsette deg vår direktemarkedsføring dersom du ikke lenger ønsker å få vite om våre nyheter eller tilbud. Les mer om hvordan du utøver dine rettigheter i våre retningslinjer for personvern.

Informasjonskapsler

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin ved å besøke en nettside. Det brukes for å gjøre surfingen din smidig. Informasjonskapsler inneholder ingen personopplysninger, men informasjonen i tekstfilene består av bokstaver og tall.

Selv om hver informasjonskapsel har et unikt koordinasjonsnummer, kan vi ikke se noen personopplysninger om deg, som for eksempel ditt navn eller din IP-adresse, basert på informasjonskapslene vi samler inn. Det betyr med andre ord pseudonymiserte opplysninger, og vi bruker ikke informasjonen på en måte som gjør at vi kan kombinere dine personopplysninger med informasjonskapselene.

Det finnes også flere typer informasjonskapsler:

  • Øktkapsler spares tilfeldig på datamaskinen din når du besøker nettsiden vår og fjernes så fort du lukker nettleseren din.
  • Permanente informasjonskapsler blir værende på datamaskinen din til du tar bort de.
  • Førsteparts informasjonskapsler som plasseres på datamaskinen din av oss i forbindelse med at du surfer på nettsiden vår.
  • Tredjeparts informasjonskapsler som et annet selskap har plassert på din datamaskin (det er tredjeparts informasjonskapsler som gjør at du blant annet ser annonser for produkter du tidligere har klikket på eller søkt etter).


Informasjonskapsler kan også brukes for å analysere hvilke søk du gjør og hvilke sider du har besøkt på hooks.no. Denne sammenstillingen viser et generelt søke- og atferdsmønster. Analysene kan senere danne grunnlag for vår markedsføring ved besøk på vår og andre nettsider. Lagrede informasjonskapsler brukes eksempelvis med det formål å gi deg tilpasset og relevant informasjon, og en så personlig handleopplevelse som mulig. For dette formål bruker vi en kommersiell tredjeparts aktør for å tilpasset og gjøre innholdet i vår kommunikasjon mer relevant og interessant for deg.

Informasjonskapsler kan også brukes for å gjøre ditt besøk hos oss bedre. Vil du vite mer om informasjonskapsler anbefaler vi deg å lese Post- och telestyrelsens nettside, pts.se.

Du kan alltid endre dine nettleserinnstillinger eller enhetsinnstillinger for bruken og omfanget av informasjonskapsler. Klikk deg inn på innstillingene for din nettleser eller enhet for å finne ut mer om hvordan du endrer dine innstillinger for informasjonskapsler. I dine innstillinger kan du blokkere alle informasjonskapsler, men du kan også velge å bare godta førsteparts informasjonskapsler eller velge å slette informasjonskapsler når du lukker din nettleser. Husk at å endre innstillingene kan føre til at vår nettbutikk og andre tjenester ikke fungerer på rett måte.

Force majeure

Hendelser som krig, naturkatastrofe, arbeidskonflikter, myndighetsbeslutninger, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende hendelser utenfor Höökss kontroll, som ikke med rimelighet kunne forventes, skal tilskrives force majeure. Dette innebærer at Hööks fristilles fra sine forpliktelser til å fullføre inngåtte avtaler.

Avtale

Vårt juridiske grunnlag for å lagre dine opplysninger baserer seg på at du som kunde, ved å for eksempel handle på nettsiden vår inngår en avtale med Hööks. Du kan alltid si opp avtalen ved å kontakte Hööks. Dersom det finnes flere avtaler er det den avtalen som har lengst gyldighetstid som gjelder.

Alle avtaler mellom kunde og Hööks Hestesport AS skal inngås på norsk.

Medlem av Svensk Digital Handel

Hööks Hästsport er medlem av Svensk Digital Handel som har strenge regler for medlemskap. SDH-merket gir deg kjøpetrygghet ved fjernhandel.

Medlem av WSD

Vi er også det eneste svenske medlemmet av WSD - Worldwide Saddlery Distributors – en verdensomspennende innkjøperforening som gir oss mulighet til å holde lavt nivå på priser og høy nivå på kvalitet!

Trygg e-handel

Formålet med Trygg e-handel er å skape tydeligere, enklere og mer enhetlige retningslinjer for hva som gjelder ved e-handel – både for deg som forbruker, men også for oss som forhandler på nett. Når du ser symbolet Trygg e-handel i forbindelse med en nettbutikk skal du kunne stole på at du kan handle trygt og sikkert i nettbutikken. hooks.no, som drives av Hööks Hestesport AS lever opp til Trygg e-handels krav til nettbutikker.

Vi reserverer oss for lokale avvik, trykkfeil og at vi kan være utsolgt.

BOM!

Webbläsaren du använder är diskad.

Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.