Medlemsvilkår Hööks & Friends

Medlemsvilkår Hööks & Friends

I forbindelse med GDPR* har vi tydeliggjort våre medlemsvilkår for kundeklubben vår og komplettert de med retningslinjer for personvern. Disse beskriver mer utførlig hvordan vi lagrer og analyser dine personopplysninger.

Les våre retningslinjer for personvern.

*Personvernforordningen, forkortet GDPR (General Data Protection Regulation) er en ny EU-forordning som vil gjelde i hele EU fra 25. mai 2018. GDPR erstatter den svenske personopplysningsloven (Europaparlamentes- og rådets forordning (EU) nr. 2016/679).

Slik fungerer Hööks & Friends

  • Medlemskortet er helt digitalt og du behøver ikke et medlemskort.
  • Kommunikasjon skjer vanligvis via e-post via "Mine sider" på hooks.no.
  • Du får bonuspoeng for alt du handler (unntatt gavekort).
  • En krone gir ett poeng og jo mer du handler, desto større bonus får du.
  • Bonusutbetaling skjer maksimalt 12 ganger i året og er gyldig i 3 måneder.
  • Vi meddeler deg via e-post når du mottar en bonusutbetaling.
  • Bonusutbetalingen er elektronisk og er knyttet til medlemskapet ditt.
  • Bonusnivået baserer seg på totalt inntjente poeng i løpet av ett år (fra din startdato).
  • Ved retur av en vare trekkes tilsvarende poeng fra dine opptjente poeng.
  • Du kan tjene opptil 6 % i bonus.

Medlemskap

Hööks Hästsport AB (Hööks) er ansvarlig for ytelser, poengberegning og bonusbetalinger innenfor rammen av Hööks & Friends. Medlemskapet i kundeklubben er gratis og gjelder i alle Hööks butikker i Norge og på hooks.no. En person bosatt i Norge kan kun samle poeng i Hööks & Friends i Norge.

Du kan bli medlem i alle Hööks butikker og på hooks.no (Mine sider). For å bli medlem av Hööks & Friends må du har fyllt 16 år. Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres. Medlemskapet er kun for privatpersoner. For å bli medlem må du oppgi en e-postadresse siden all vår kommunikasjon i kundeklubben skjer digitalt.

Ved å skape en personlig innlogging på hooks.no, kan du logge inn på Mine sider. På Mine sider kan du eksempelvis se din ordrehistorikk og dine aktive bonuskuponger.

Et kortløst medlemskap

For å kunne tilby deg et kortløst medlemskap må vi behandle dine personopplysninger. Du registrerer / identifiserer deg alltid enklest med ditt personnummer. Når du handler i Hööks butikker registreres ditt medlemskap ved at du viser et gyldig ID, men ved behov kan vi også bruke eksempelvis ditt navn, din adresse, e-post eller ditt telefonnummer. Når du handler på hooks.no registreres kjøpet ditt automatisk som et medlemskjøp. Du må være innlogget om du vil benytte en bonuskupong i netthandelen.

Selv om vi har rutiner for å alltid be deg vise gyldig ID ved medlemskjøp, ber vi deg alltid tenke på å være forsiktig når du identifiserer deg i kassen.

Noen begrep

Bonusopptjening av poeng Innsamlede poeng i løpet av en 12-månedersperiode (nullstilles ved hver nye 12-månedersperiode).
Bonusnivå: Det nivå som bestemmes av din bonusopptjening av poeng.
Bonusutbetaling: En generert bonuskupong som kan brukes til kjøp.
Bonuskupong: En bonusutbetaling som kan brukes som betalingsmiddel i Hööks butikker og på hooks.no.
Bonussaldo: Gjenstående poeng etter bonusutbetaling (nullstilles ved hver ny 12-månedersperiode).

Poeng

Et kjøp gir bonusopptjening av poeng i forbindelse med at du identifiserer deg som medlem.

1 krone gir 1 poeng og jo mer du handler, desto større bonus får du i form av bonuskuponger som du kan benytte til kjøp i Hööks butikker i Norge eller på hooks.no.

Poeng på kjøp i butikk registreres dagen etter. Handler du på hooks.no registreres poengene dagen etter at bestillingen din er sendt fra vårt lager. Poeng gis ikke på kjøp av gavekort (som er et betalingsmiddel), det beløp du har betalt med bonuskupong eller på eventuelle avgifter tilknyttet kjøpet ditt.

Bonusberegning

Jo flere poeng du samler, desto høyere bonusnivå og flere fordeler får du.

Bonusopptjening av poeng samles løpende i løpet av en 12-månedersperiode. Innenfor hver 12-månedersperiode nullstilles din bonusopptjening av poeng og din bonussaldo. En eventuell minussaldo nullstilles ikke.

Oppgradering av bonusnivå skjer automatisk og løpende under året så snart du nådd et høyere bonusnivå. Bonus beregnes i henhold til tabellen nedenfor. Utbetaling av bonus rundes av til hele 10 kroner. Ikke utbetalte poeng (bonussaldo) føres over til neste måned, unntatt ved periodebytte da det nullstilles.

Bonusopptjening av poeng (12-månedersperiode)Bonus %
10 001 – oppover6 %
8 001 – 10 0005 %
6 001 – 8 0004 %
4 001 – 6 0003 %
2 000 – 4 0002 %

Som grunnlag for din bonus ligger bonusopptjeningen av poeng du har hatt i løpet av de siste 12 månedene.

Bonusutbetaling skjer 12 ganger per år når du har samlet inn minst 2000 poeng etter det bonusnivået som du befinner deg på. En generert bonuskupong er gyldig i 3 måneder. Vi meddeler deg via e-post når du har fått en ny bonuskupong. Du ser også dine aktive bonuskuponger på hooks.no (Mine sider).

I forbindelse med bonusutbetaling trekkes det fra tilsvarende poeng som er utbetalt, fra din bonussaldo. Ved retur av en vare trekkes tilsvarende poeng fra dine opptjente bonuspoeng og den aktuelle bonussaldoen.

Bonuskuponger kan brukes som rabatt på kjøp i alle Hööks butikker i Norge og på hooks.no. Bonuskuponger kan ikke løses inn i kontanter og kan heller ikke delinnløses.

Fordeler, tilbud og kommunikasjon

Din bonus
12 ganger per år får du via e-post en bonusbeskjed nformasjon om bonusopptjening av poeng, utbetalt bonus og bonusperiodens start- og sluttdato. For at vi skal kunne gi deg dine bonusbeskjed må vi behandle dine personopplysninger, f.eks. ditt navn, medlemsnummer, kontaktopplysninger og kjøpshistorikk.

Dine personlige fordeler og tilbud
Som medlem i Hööks & Friends får du også personlig tilpasset kommunikasjon, personlige tilbud og medlemstilbud. Du får også tilpassede nyheter, produktanbefalinger, inspirasjon, hendelsesinvitasjoner og fordeler knyttet til medlemskapet ditt.

For å gi deg personlige tilbud og fordeler, må vi behandle dine personopplysninger, for eksempel navn, brukernavn, medlemsnummer, medlemsnivå, fødselsdato, kjønn, kontaktinformasjon (f.eks. adresse, e-post og mobilnummer), bosted, kjøpshistorikk og brukergenererte data (f.eks. klikk og besøkshistorikk). Basert på opplysningene dine utfører vi analyser som kan føre til at du sorteres i en kundegruppe ("kundesegment") eller får en unik profil. Innsikten fra analysen er grunnlaget for dine personlige tilbud og tilpassede ytelser mv. På denne måten forsøker vi å unngå å sende deg informasjon du skal kunne oppfatte som unødvendig eller uinteressant.

Her er noen av tilbudene og fordelene du kan få basert på våre analyser:

  • Personlige tilbud og generelle tilbud, for eksempel rabatter og andre spesialtilbud på dine favorittprodukter
  • Produktanbefalinger og inspirasjon – Vi gir tips og råd relatert til dine interesser!
  • Innbydelser til hendelser
  • Vi gjør det lettere for deg å bruke våre tjenester (for eksempel ved å lagre favoritter for å lette fremtidige kjøp eller påminnelse om glemte/forlatte produkter i handlekurven når du handler på nett).

Lagring av kvitteringer
Som medlem vil vi gjøre det enklere for deg å håndtere dine kjøp ved å lagre på kvitteringene dine. Dette betyr at vi kan hjelpe deg med å håndtere klage eller forsikringskrav selv om du ikke har kvittering. Du finner din ordrehistorikk ved å logge inn på Mine sider. Kontakt kundeservice for mer informasjon.

Vår kommunikasjon
Vi kommuniserer vanligvis via e-post, sms, magasin og gjennom hooks.no, men iblant kommuniserer vi også gjennom digital annonsering på eksterne nettsider (f.eks. Facebook).

Du kan når som helst logge inn på Mine sider eller kontakte vår kundeservice for å oppdatere dine kontaktopplysninger. På samme måte kan du også velge om du vil ha e-post, sms og reklame i postkassen.

Ansvar

Vi er ikke ansvarlige for tap eller skade på grunn av tekniske feil, svekkede funksjoner eller andre lignende feil relatert til medlemskapet i Hööks & Friends. Dette gjelder ikke ansvar som ikke kan utelukkes etter lovverk.

Vi forbeholder oss retten til å inndra eller avslutte medlemskapet ditt i Hööks & Friends ved rimelig mistanke om uautorisert bruk eller misbruk av våre tjenester, brudd på våre medlemsvilkår, svindel eller andre lignende hendelser og atferd.

Gyldighet og oppsigelse

Ditt medlemskap i Hööks & Friends gjelder inntil videre. Du kan når som helst avslutte medlemskapet ditt ved å kontakte kundeservice eller via Mine sider på hooks.no. Eventuelle innestående poeng og bonuser utløper ved opphør av medlemskap.

Vi kan også avslutte medlemskapet ditt og slette medlemskontoen ved inaktivitet. Med inaktivitet mener vi at du ikke har gjort noen kjøp, logget inn på dine medlemsider eller interagert med våre annonser eller utsendelser i løpet av en periode på 36 måneder. Personopplysninger som er samlet inn og behandlet for å oppfylle disse medlemsvilkårene slettes.

Slik behandles dine personopplysninger.

Ditt personvern er en selvfølge for oss. Vi håndterer alltid dine opplysninger på en sikker og lovlig måte. Personvernforordningen (GDPR) gir deg rettigheter og bestemmer hvordan vi håndterer dine opplysninger.

Som medlem av Hööks & Friends, vil Hööks lagre og i markedsføring bruke opplysningene du har gitt og løpende kjøpsinformasjon, i henhold til disse vilkårene og våre retningslinjer for personvern. Vårt juridiske grunnlag for å lagre dine opplysninger baserer seg på at du som kunde, ved å bli medlem i vår kundeklubb, har inngått en avtale med Hööks. Du kan alltid si opp avtalen ved å kontakte Hööks.

Ved uoverensstemmelser mellom denne avtalen og eventuelle forhandlede avtaler gjelder bestemmelsene i denne avtalen om medlemskap i Hööks & Friends.

Dine rettigheter
Når vi behandler dine personopplysninger, gjør vi dette bare hvis det er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser til deg som medlem. Vi vil likevel gjøre deg oppmerksom på dine rettigheter.

• Du kan når som helst reservere deg mot vår direktemarkedsføring. Om du ikke vil reservere deg mot vår markedsføring fullt og helt, kan du også velge i hvilken kanal du ønsker å ta i mot vår markedsføring ved å logge inn på Mine sider.

• Du kan når som helst melde deg ut av Hööks & Friends. Hvis du vil avslutte medlemsskapet ditt i Hööks & Friends vil vi slette dine personopplysninger som er koblet til ditt medlemskap. Selv om du melder deg ut av kundeklubben vår kan vi fortsatt behandle visse peronopplysninger om deg når vi må gjøre det etter lov (f.eks. transaksjonsdata etter regnskapsloven) ellern år vi har avgjørende og berettigede grunner til å gjøre det (f.eks. når vi behandler anonyme opplysninger til forretningsutviklingsformål).

Vil du vite mer om dine rettigheter og se fullstendig informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, kan du lese mer i Hööks retningslinjer for personvern.

Andringer i medlemsvilkår

Hööks kan gjøre endringer i medlemsvilkårene. Før en endring i vilkårene trer i kraft vil du alltid informeres på hook.no eller ved vesentlige endringer via e-post. Hvis endringene er av vesentlig betydelse vil du bli informert i god tid før du endringene begynner å gjelde.

Kontaktopplysninger

Ikke nøl med å kontakte oss dersom du har spørsmål angående Hööks & Friends, ditt medlemskap eller vill endre adresseopplysninger. Våre kontaktopplysninger finner du nedenfor:

Hööks Hestesport AS
Postboks 54
2021 Skedsmokorset

E-post: no.info@hooks.se
Telefon: 23 65 36 40

Siste oppdatering av medlemsvilkårene 25. mai 2018