• 60 dagers angrerett
  • Sendes innen 2-3 arb.dager
  • Sikker handel
  • Laveste ordreverdi er 200 kr

Mine favoritter

Henter flere produkter

Resurs 8Medlemsvilkår

GENERELT OM HÖÖKS & FRIENDS

Hööks & Friends er et kostnadsfritt lojalitetsprogram hos Hööks Hästsport AB (556158-2213), heretter kalt "Hööks". Medlemskapet gjelder i alle Hööks-butikker i Norge og på hooks.no. Hööks er ansvarlig for fordeler, poengberegninger og bonusutbetalinger innenfor rammeverket for Hööks & Friends.

Hvem kan bli medlem av Hööks & Friends?

Du må ha fylt 16 år og oppgi et gyldig norsk personnummer for å bli medlem av Hööks & Friends. All kommunikasjonen vår foregår digitalt, derfor må du også oppgi en e-postadresse.

Dessverre er det ikke mulig å bli medlem hvis du ikke har en e-postadresse eller har beskyttet identitet. Medlemskap er kun tilgjengelig for privatpersoner. Medlemskapet er personlig og kan bare benyttes av deg som er medlem. Det er ikke mulig å ha ulike medlemskontoer koblet til hverandre. Ved å registrere deg for Hööks & Friends, blir du medlem hos oss og samtykker i disse vilkårene.

VILKÅR OG FORDELER

Et kortløst medlemskap

Medlemskapet i Hööks & Friends er helt digitalt. For å kunne tilby deg et kortløst medlemskap, må vi behandle personopplysningene dine. Du må identifisere deg for å benytte deg av tilbud og andre fordeler: Når du handler i Hööks-butikker, identifiserer du deg ved å vise gyldig identifikasjon. Når du handler på hooks.no, identifiserer du deg ved å logge inn på Mine sider. Det er dessverre ikke mulig å etterregistrere kjøp som du har gjennomført mens du ikke er pålogget. Hvis du vil bruke en bonuskupong på hooks.no, må du være pålogget.

Som medlem er du ansvarlig for at ingen andre bruker påloggingsinformasjonen din. Hvis du mistenker at en uautorisert person har fått tilgang til påloggingsinformasjonen din, bør du gi beskjed om dette umiddelbart via kundeservice@hooks.no.

Selv om vi følger rutiner når vi ber deg om å vise gyldig legitimasjon ved kjøp i butikk, ber vi deg om å alltid være forsiktig når du identifiserer deg i kassen.

Lagrede kvitteringer

Vi lagrer kvitteringene dine for å gjøre det enklere for deg. Det betyr at vi kan hjelpe deg med å håndtere reklamasjoner eller forsikringskrav, selv hvis du ikke har kvittering. Du finner kjøpshistorikken din ved å logge inn på Mine sider. Hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge vi beholder ulike typer opplysninger, kan du se våre retningslinjer for personvern.

Medlemsnivåer 

Hööks & Friends har fire ulike medlemsnivåer; Bronze, Silver, Gold og Grand Prix. Du får ulike fordeler og tilbud basert på medlemsnivået ditt.

Medlemsnivået baseres på, og endres i takt med, kjøpesummen din over de siste 12 månedene.

Kjøpesum

I kjøpesummen medregnes fullførte kjøp i butikk og fakturerte beløp på hooks.no som ikke har blitt returnert. Kjøp av gavekort regnes ikke med i kjøpesummen. Betaling med bonuskupong regnes ikke med i kjøpesummen. 

Kjøpesummen som medlemsnivået baseres på, bygges opp av kjøpene dine over de siste 12 månedene.

Kjøpesummen som bonusene baseres på, bygges opp gjennom ett kalenderår og nullstilles ved årsskiftet.

Bonusnivå 

Hööks & Friends har fire forskjellige bonusnivåer; 0 %, 2 %, 4 % og 6 %. Bonusnivået baserer seg på kjøpesummen i det gjeldende kalenderåret. Basert på hvilket bonusnivå du befinner deg på, samler du bonuspoeng i ulike hastigheter. Se tabellen nedenfor. 

Bonusnivået nullstilles samtidig som at kjøpesummen som gir bonusgrunnlaget nullstilles ved årsskiftet. Medlemsnivået påvirkes ikke av nullstillingen.

Bonuspoeng og bonusberegning

Det kreves et medlemskap i Hööks & Friends i landet der kjøpet gjennomføres for å kunne samle bonuspoeng.

Bonuspoengene baserer seg på det aktuelle bonusnivået ved kjøpstidspunktet. Se tabellen nedenfor.

Bonuspoeng på kjøp gjennomført i butikk, registreres dagen etter kjøpet. Bonuspoeng på kjøp gjennomført på hooks.no registreres dagen etter at bestillingen har blitt sendt fra lageret vårt.

Poeng gis ikke på kjøp av gavekort (som er et betalingsmiddel) eller på beløp som du har betalt med bonuskupong. 

Et poeng er alltid verdt like mye: for eksempel er 2000 poeng = 40 kr, 6000 poeng = 120 kr og 10 000 poeng = 200 kr. Basert på bonusnivået som du befinner deg på, samler du bonuspoeng i ulike hastigheter. Se tabellen nedenfor.

I forbindelse med bonusutbetaling trekkes det fra tilsvarende poeng som er utbetalt, fra bonuspoengene dine. Ved retur av varer trekkes tilsvarende poeng fra de opptjente bonuspoengene dine.

Medlemsnivå, kjøpesum i det gjeldende kalenderåret, poengberegning og bonusnivå

Medlemsnivået baserer seg på, og endres i takt med, kjøpesummen over de siste 12 månedene.
Bonusnivået baserer seg på kjøpesummen gjennom det gjeldende kalenderåret.

Medlemsnivå →

Bronze 

Silver 

Gold 

Grand Prix 

Kjøpesummen i det gjeldende kalenderåret Poengberegning Bonusnivå Poengberegning Bonusnivå Poengberegning Bonusnivå Poengberegning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr     1 kr = 1 p 2% 1 kr = 1 p  2% 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr         1 kr = 2 p 4% 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +              1 kr = 3 p 6%
Medlemsnivå →

Bronze 

Kjøpesummen
i det gjeldende
kalenderåret
Poengberegning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr    
6 000 – 9 999 kr    
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Silver

Kjøpesummen
i det gjeldende
kalenderåret
Poengberegning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr    
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Gold 

Kjøpesummen
i det gjeldende
kalenderåret↓
Poengberegning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p  2%
6 000 – 9 999 kr 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Grand Prix 

Kjøpesummen
i det gjeldende
kalenderåret↓
Poengberegning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +  1 kr = 3 p 6%

Bonuskuponger og bonusutbetaling

Én gang per måned, og hvis bonuspoengene overskrider 2000 poeng, utbetales bonusen i form av en bonuskupong. Bonuskuponger opprettes avrundet til hele kroner. Du kan se bonuskupongene dine på Mine sider.

Bonuskuponger kan brukes som rabatt på kjøp i alle Hööks-butikker og på hooks.no i landet der bonuspoengene ble samlet inn. Flere bonuskuponger kan benyttes på samme kjøp. Hvis du vil bruke en bonuskupong i butikk, må du identifisere deg i kassen. Hvis du vil benytte en bonuskupong på hooks.no, må du være pålogget.

Bonuskuponger kan ikke løses inn i kontanter og kan heller ikke innløses i deler. Bonuskuponger er gyldige i 3 måneder. Bonuspoeng som ikke er utbetalte, forfaller etter 36 måneder.

Avtaletid og opphør av medlemskap

Medlemskapet ditt i Hööks & Friends gjelder inntil videre.

Du kan avslutte medlemskapet ditt når som helst ved å kontakte kundeservice. Telefon: 23 65 36 40. E-post: kundeservice@hooks.no. Merk deg at hvis du avslutter medlemskapet, kan du ikke lenger logge deg på når du handler på hooks.no. Eventuelle utestående poeng og bonuser opphører ved avslutning av medlemskapet. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å bli medlem igjen, opprettes det et nytt medlemskap uten poeng eller andre fordeler fra tidligere medlemskap.

Hvis du ikke har gjennomført noen kjøp eller logget inn på medlemssidene dine over en periode på 36 måneder, forbeholder Hööks seg retten til å avslutte medlemskapet ditt og slette medlemskontoen din. Personopplysninger som er samlet inn og behandles for å oppfylle disse medlemsvilkårene, slettes. Les mer i våre retningslinjer for personvern.

Ved rimelig mistanke om uautorisert bruk eller misbruk av tjenestene våre, brudd på medlemsvilkårene, svindel eller andre lignende hendelser eller atferd, forbeholder Hööks seg retten til å avslutte medlemskapet ditt i Hööks & Friends.

Endringer av medlemsvilkår

Medlemsvilkårene for Hööks & Friends gjelder inntil videre. Hööks kan endre medlemsvilkårene. Som medlem bør du gå gjennom vilkårene fra tid til annen for å holde deg oppdatert. De gjeldende vilkårene er alltid tilgjengelige på hooks.no/membership-agreement.

Ansvar

Hööks er ikke ansvarlig for tap eller skader som måtte oppstå på grunn av tekniske feil, reduserte funksjoner eller andre lignende feil knyttet til medlemskapet ditt i Hööks & Friends. Dette gjelder ikke for ansvar som ikke kan utelukkes i henhold til gjeldende lovverk.

 

BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER OG KJØPSINFORMASJON

Personopplysningene som kan behandles er navn, personnummer, adresse, e-postadresse, telefonnummer, kjønn og kundenummer. Transaksjons- og kommunikasjonshistorikk registreres også med en kobling til kundenummeret ditt. Vi behandler personopplysningene dine for identifisering ved kjøp, administrasjon av medlemskap (som omfatter å kunne gi deg bonuser i samsvar med disse vilkårene) og for å kunne levere markedsføring og relevante tilbud til deg. Opplysningene dine brukes også som grunnlag for analyser og statistikk.

Personopplysningsansvarlig og bistand med personopplysninger

Hööks er personopplysningsansvarlig for behandlingen av personopplysninger i henhold til disse vilkårene. Personopplysningene kommer ikke til å bli solgt eller overført til selskap utenfor konsernet, med unntak av for behandling på vegne av Hööks, for eksempel til trykking, distribusjon eller administrative formål. Denne typen samarbeid opprettes med en bistandsavtale for å sikre at behandlingen av personopplysningene dine er i henhold til disse vilkårene.

Rettslig grunnlag

Behandlingen av personopplysninger foregår på grunnlag av at dette er nødvendig for å overholde vår avtale med deg, samt berettiget i vår interesse av å levere markedsføring og relevante tilbud til deg. Behandling for analytiske og statistiske formål skjer på grunnlag av vår berettigede interesse i å kunne utvikle virksomheten vår. Behandling skjer også for at Hööks skal kunne oppfylle rettslige forpliktelser i henhold til loven. Levering av personopplysninger i henhold til disse vilkårene er en forutsetning for medlemskap i Hööks & Friends.

Lagring

Personopplysningene dine lagres og behandles så lenge du er medlem i kundeklubben vår, og i opptil 36 måneder etter at du sier opp medlemskapet ditt, såfremt ikke lengre lagring er pålagt av lov.

Dine rettigheter

Du har rett til å motta informasjon fra Hööks om behandlingen av personopplysningene som angår deg. Du har også rett til å motta opplysningene, korrigere og/eller legge til informasjon, og, under visse omstendigheter, slette (for eksempel hvis de ikke lenger er nødvendige for å oppfylle formålene som la grunnlaget for innhentingen av opplysningene og/eller hvis du ikke lenger er medlem av Hööks & Friends). Du har også rett til datasporbarhet, noe som innebærer at du kan be om å motta et registeruttak med personopplysningene dine i et format som kan overføres til en annen personopplysningsansvarlig.

Direkte markedsføring

Du kan når som helst gi beskjed til Hööks om at du ikke ønsker å motta markedsføring ved å ta kontakt med kundeservice eller informere om dette via Mine sider. Hvis du vil ha mer informasjon om Hööks' behandling av personopplysninger, kan du se våre retningslinjer for personvern.

 

KONTAKT

Ikke nøl med å kontakte oss dersom du har spørsmål om Hööks & Friends eller medlemskapet ditt, eller hvis du vil endre adresseinformasjonen din. Telefon: 23 65 36 40. E-post: kundeservice@hooks.no

BLI MEDLEM I DAG! 

Du kan bli medlem på enkelt vis ved å snakke med de ansatte i alle Hööks-butikker eller via Mine sider.

(Gjelder fra og med 11.08.2020)

BOM!

Webbläsaren du använder är diskad.

Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.